În era tehnologiei, mașinile de lux au ajuns să se conducă și singure, și ne pot proteja de accidentele grave. Deși românii își doresc tot mai multe funcții pe autoturismele lor, puțini le și folosesc. Iată câți proprietari cu bolizi de lux știu ce opțiuni de ultimă generație au mașinile pentru care au plătit sute de mii de euro.
„Aveți o mașină foarte frumoasă și vreau să vă întrebăm ce opțiune aveți pe ea? Ce funcție? Director general.”
Cam așa înțeleg unii șoferi opțiunile de lux ale mașinilor scumpe pe care le conduc. Mercedes, Lexus, BMW, Tesla și chiar Lamborghini invadează zilnic șoselele Bucureștiului și atrag privirii de pe margine, dar mulți oameni dau sute de mii de euro pe bijuteriile pe patru roți fără să le pese de tehnologia de ultimă generație cu care sunt dotate toate.
„Folosiți toate opțiunile? Le știți pe toate? Cred că vreo 60%, dar ne folosim maximum în 50.
Și atunci pentru ce cumpără mașini atât de luxoase?
„Cei care cumpără o mașină care-i place dă banii degeaba. Eu știu vreo 20-30 de procente doar pentru marcă.”
Studiu: Doar 56% dintre proprietarii de mașini folosesc intens opțiunile ultramoderne
Iar un studiu realizat la începutul acestui an de compania J.D
Power arată că doar 56% dintre proprietarii de mașini folosesc intens opțiunile ultramoderne. Cele mai utile sunt sistemele de conectare între telefon și autoturism.„Voiam să vă întrebăm ce opțiuni aveți pe mașină? „În afară de bluetooth pe telefon, nu aș ști să vă spun prea multe pentru că mă depășește tehnologia.”
Mergem acum într-un showroom cu mașini pentru toate gusturile. Chiar și cele mai accesibile au dotări de ultimă generație care pun preț pe confort.
„Avem în fața noastră afișajul digital și 3D, care este unic în segment. Avem acest volan cu multiple comenzi pe el, cum ar fi pilotul și limitatorul de viteză adaptiv cu funcția de stop and go, volanul este încălzit, parbrizul încălzit, scaunele încălzite.”
Andra Ionescu, reporter Kanal D, ne aduce mai multe informații:
„Spre exemplu, această mașină cu tehnologie de ultimă generație costă în jur de 32.000
Același studiu arată că nivelul de satisfacție al șoferilor față de mașinile lor este de 845 pe o scară de 1.000 de puncte.