Cât poți conduce cu martorul ”Check Engine” aprins în bordul mașinii

Mulți dintre martorii din bordul mașinii nu sunt cunoscuți de către unii dintre șoferi, există martori ce se aprind în caz de urgență dar sunt și martori cu care mai poți circula până la următoarea revizie. Acum sa aflăm cât poți conduce cu martorul ”Check Engine”, deoarece toată lumea îl cunoaște.

Andreea Bolocan, joi 04 februarie 2021 , 09:30

cat pot conduce cu martorul cjeck engine la masina aprins stiri auto
Cât poți conduce cu martorul Chech Engine aprins în bordul mașinii[Sursa foto: https://www.berkeleybobs.com/]
DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Atunci când un martor de aprinde în bord, orice șofer se sperie.

Martorii de bord sunt fobia oricărui șofer, chiar dacă nu toți indică o problemă cu mașina. Cei mai mulți sunt benigni, indicând funcționarea unor sisteme ale mașinii, luminile, spre exemplu. Alții, pe de altă parte, pot indica o posibilă problemă serioasă. Pentru a distinge rapid între cele două situații, producătorii auto au colorat diferit martorii de bord, în funcție de importanța acestora și de pericolul pe care îl semnalează (sau nu).

Martorii albaștrii și verzi în bordul mașinii

Există martorii de bord colorați albastru sau verde, care indică funcționarea farurilor sau o indicație de urmat (apasă frâna înainte de pornirea motorului). Pe aceștia îi puteți ignora, dincolo de rolul lor – aprinderea acestora nu indică nicio problemă, ci doar funcționarea normală.

Martorii galbeni în bordul mașinii

Printre martorii de bord care semnalează o defecțiune, martorii galbeni (portocalii) sunt cei care nu indică o problemă urgentă. Șoferul trebuie să știe că este o problemă,

dar poate conduce în continuare până la o unitate service care va depana problema.

Citeste si: Care sunt diferențele între un motor cu turbină și unul clasic, aspirat

Martorii roșii în bordul mașinii

Există și martorii roșii care indică o problemă urgentă. Conducerea mașinii sau funcționarea motorului în aceste condiții se poate solda cu distrugerea unor componente ale mașinii sau chiar cu pericol de moarte – în cazul unor probleme ale sistemului de frânare.

Dacă aveți un martor roșu pe bord se recomandă parcarea imediată și oprirea motorului. O singură excepție există aici: martorul roșu al frânei poate fi declanșat și de frâna de mână care nu a fost complet eliberată.

Citeste si: Atenție, șoferi. Proiectul care scumpește RCA-ul, publicat de Ministerul Finanțelor

Cât poți conduce cu martorul de bord ”Check Engine” aprins

Martorul ”Check Engine” are culoarea portocalie, prin urmare nu indică o problemă gravă sau o catastrofă iminentă. Totuși, pentru că aprinderea acestuia este declanșată de o paletă extrem de largă de probleme, nu trebuie prelungită foarte mult intrarea în service.

Un exemplu de problemă minoră pentru care martorul ”Check Engine” se aprinde este fixarea incorectă a bușonului rezervorului după alimentare. Sau o defecțiune a supapei acestuia.

O astfel de defecțiune minoră nu este urgentă și poți circula în aceste condiții timp îndelungat, până la următoarea revizie.

Alteori, însă, o amânare a reparației se poate dovedi costisitoare. Asta deoarece o problemă măruntă poate duce la o defecțiune scumpă. Spre exemplu, o aprindere incorectă poate duce la acumularea de vapori de benzină în catalizator și distrugerea acestuia. O bujie (sau bobină de inducție) defectă este o cauză frecventă a problemelor de aprindere. O bujie este ieftină, un catalizator nici pe departe.

Citeste si: 5 lucruri importante pe care să le cunoști atunci când ești la volan 

Ce faci când se aprinde martorul de bord ”Check Engine”

Oricât de tare te-ai grăbi, nu strică să oprești la un service din drumul tău pentru a verifica ce a dus la aprinderea martorului ”Check Engine”. O verificare cu testerul nu durează mult și nici nu este foarte scumpă. Dacă se dovedește că este o problemă minoră poți să amâni reparația până la o dată convenabilă.

În acest caz trebuie să știi că există și un revers al monedei. Dacă apare o problemă nouă iar martorul de bord este deja aprins de la o problemă e care ai considerat-o minoră, nu vei fi avertizat de apariția ei. Prin urmare, dacă martorul motorului s-a aprins și ai decis să amâni reparația, verifică periodic dacă totul este în regulă cu alte componente ale mașinii. S-ar putea să fie, totuși, mai ieftin să repari o problemă minoră decât să mergi periodic la service pentru verificări.

Sursa: Promotor


Abonează-te pe

Partenerii nostri
kanald.ro
Simona Hapciuc, prima reacție după ce Elena Marin a fost nominalizată spre eliminare la... Simona Hapciuc, prima reacție după ce Elena Marin a fost nominalizată spre eliminare la Survivor România 2021: „Mi-a sărit lumea în cap că...”
demamici.ro
Naștere de vis într-un spital de stat din Austria. Maria: „M-am simțit ca un musafir... Naștere de vis într-un spital de stat din Austria. Maria: „M-am simțit ca un musafir într-un hotel, nicidecum ca o pacientă” | Demamici.ro
b1.ro
Dorian Popa a dezvăluit cine era, de fapt, poliţistul mort în accidentul de motocicletă... Dorian Popa a dezvăluit cine era, de fapt, poliţistul mort în accidentul de motocicletă din faţa Casei Poporului
monitorulcj.ro
Valul 3 al pandemiei de COVID-19 ar putea lovi România de Paște. Virgil Musta: „Nu vom... Valul 3 al pandemiei de COVID-19 ar putea lovi România de Paște. Virgil Musta: „Nu vom avea sărbătorile pe care le dorim”
infoactual.ro
Ce se întâmplă când Luna Plină intră în Fecioară! Astrolog: „Atenție la vise!” Ce se întâmplă când Luna Plină intră în Fecioară! Astrolog: „Atenție la vise!”
infoactual.ro
Andreea Marin a vrut să își pună capăt zilelor: “Cum a fost cazul Mădălinei.” Cine a... Andreea Marin a vrut să își pună capăt zilelor: “Cum a fost cazul Mădălinei.” Cine a salvat-o!
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si