Farurile, stopurile, reflectoarele și toate becurile cu care este prevăzut un camion sunt importante atât pentru siguranța șoferului și a celorlalți participanți la trafic, dar și pentru respectarea legilor în vigoare. Accidentele de camioane sunt printre cele mai grave, motiv pentru care există mai multe reglementări federale și de stat privind iluminatul camioanelor. Aceste reglementări oferă îndrumări cu privire la luminile necesare, amplasarea lor, instalarea și alte criterii importante. Nerespectarea acestor regulamente poate fi considerat un semn de neglijență din partea șoferului de camion sau a angajatorului.
Care sunt regulile de iluminare a camioanelor?
În general, producătorii de produse de iluminare pentru camioane își certifică produsele ca fiind conforme, adică respectă elementele impuse de reglementările în vigoare. Dacă nu există reglementări federale privind iluminatul pentru camioane cu privire la un anumit tip de bec, atunci vor intra în vigoare automat orice reglementări de stat.
În principal, reglementările impuse de Departamentul de Transport sau reglementările federale au prioritate față de reglementările de stat. De exemplu, camioanele comerciale pot avea lumini auxiliare instalate, dar dacă acest echipament auxiliar afectează eficacitatea echipamentelor de siguranță necesare sau influențează funcționalitatea luminilor, atunci echipamentul auxiliar nu poate fi menținut pe vehicul.
Faruri și stopuri pentru camioane
Semicamioanele au cerințe diferite pentru farurile de spate, spre deosebire de camioanele standard. Luminile ar trebui să fie poziționate între axa din spate și ar trebui să aibă o lentilă transparentă sau roșie cu lumină roșie. De obicei, se montează cu o bară de protecție din oțel inoxidabil. Puteți opta, de exemplu, pentru lămpi LED. Pentru a trece de inspecție, trebuie să montați cel puțin două lumini pe spatele remorcii.
Luminile de delimitare pentru remorci trebuie să fie poziționate în partea din spate a remorcii, astfel încât să definească marginile remorcii pentru ceilalți șoferi. Vor fi necesare două astfel de lumini în centru și alte patru pentru fiecare colț.Citește și: Casa lovită mereu de camioane
Sunt indicate becurile roșii, dar pot include și o lentilă roșie sau transparentă. Când vine vorba de faruri pentru camioane, acestea trebuie să își mențină funcționalitatea maximă în orice moment.
Lampă, reflectoare și alte opțiuni de iluminare pentru camioane
Conform reglementărilor, fiecare lampă, reflector și corp de iluminat trebuie să dispună de o poziție permanentă pe camion.
Citește și: Care sunt secretele pentru a alege camionul perfect pentru compania ta?
Luminile de frână trebuie să funcționeze când pedala de frână este apasată, iar luminile de semnalizare trebuie să clipească când sunt declanșate. Luminile de sub caroserie sunt în general ilegale în întreaga lume și nu ar trebui aprinse în timp ce conduceți. Chiar dacă angajatorul pune la dispoziția angajaților camioane pentru a-și îndeplini sarcinile, este responsabilitatea șoferilor, nu a angajatorului, să se asigure că toate luminile funcționează corect.
Jurnalistă, călătoare, optimistă. Un rezumat în trei cuvinte al Dianei Puiu.
A urmat cursuri de actorie timp de opt ani, a terminat Facultatea de Litere, Specializarea Jurnalism și Științele Comunicării din Iași, un master în Jurnalism Tematic, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, București, iar în prezent urmează cursurile programului de master Cultură și Literatură Română din cadrul Facultății de Litere Bacău.
A urmat cursurile de jurnalism de la Palatul Copiilor Bacău pe tot parcurusl liceului, experiență ce i-a adus și câteva colaborări cu presa locală.
Diana are o experiență de trei ani ca reporter de teren al unui radio din Iași și un an de prezentator de știri.
Iubește tot ce ține de teatru, film, pictură și modă, fiind și organizator de evenimente culturale. Când nu este la birou sau pe teren, Diana se relaxează în natură și face fotografii, una din pasiunile ei.