Fiecare șofer are propriile sfaturi pentru cei care schimbă roțile de vară cu cele de iarnă. Totuși, dacă unele sunt extrem de cunoscute în folclorul auto, altele sunt mai puțin folosite, iar la altele puțini s-au gândit vreodată.

Printre cele mai evidente am trecut deja într-un articol anterior, dar reamintim că, probabil, cea mai gravă greșeală la schimbarea roților de iarnă este să poziționezi greșit cricul – reparațiile la caroserie pot fi foarte costisitoare.

În cazul în care nu ai anvelope all season și deții două seturi de cauciucuri, unele de vară și altele de iarnă, cum ar fi și normal, află care sunt secretele schimbatului de roți de unul singur.

Trebuie să apuce de roată corect

Mulți șoferi apucă roata cu o mână de sus și alta de jos la demontarea acesteia de pe mașină. În special în cazul mașinilor cu roți mari (cum sunt SUV-urile), acest lucru poate cauza răniri dacăî roata va cădea peste mâna de jos. Corect, poziționează mâinile ca pe volan: la orele 9 și 3 (sau 9 și un sfert). Dacă ai nevoie de forță mai mare pentru a face roata să cadă aplică-i un șoc scurt cu piciorul.

Citeste si: Durere in partea dreapta a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Ultimele imagini cu Anca Molnar în viață! Filmare cutremurătoare de la spital, la scurt timp după moartea make-up artistei: „Mi-a rămas o bucățică din tine”- wowbiz.ro

Citeste si: 3 semne care îți spun că mașina ta are probleme

Roțile cu anvelope uzate sau cu probleme, trebuie puse pe față

Prea puțini intuiesc asta și cei mai mulți montează, dimpotrivă, roțile mai bune pe față. Stabilitatea mașinii în viraje este mai importantă decât tracțiunea, așa că cele mai bune anvelope merg pe roțile din spate.

În caz contrar ai șanse mari să ajungi într-un șanț la prima curbă pe carosabil alunecos sau, și mai rău, într-o mașină de pe contrasens. Pentru o uzură uniformă, roțile trebuie rotite periodic fașă-spate.

Depozitează roțile în condiții optime pentru a le păstra intacte

Roțile trebuie depozitate într-un loc întunecos, uscat și rece. O pivniță este perfectă pentru asta. Roțile complete stau cel mai bine pe orizontală, una peste cealaltă, preferabil folosind un stand special. Dacă le depozitezi „în picioare”, va trebui să le rotești periodic pentru a nu se aplatiza în zona de contact cu solul (valabil și pentru mașinile care stau mult nemișcate).

Anvelope all season 

[Sursa foto: PixaBay]

Nu ignora rugina

Jantele și butucul roților nu trebuie să fie ruginite. În caz contrar, demontarea acestora se va face foarte greu în sezonul următor. Același lucru este valabil și pentru prezoane. Dacă observi urme de rugină, curăță zonele cu o perie de sârmă și folosește un lubrifiant care să împiedice rugina să se dezvolte. Prezoanele ruginite se schimbă cu altele noi.

Citeste si: Roberta, discuție cu Bogdan despre Antoni și Rebecca. De ce nu crede în relația lor. „Nu o să fie nici cu Antoni, atât pot să zic.”- kfetele.ro

Citeste si: Chris Martin, dezamăgit de reacția românilor: "Poate nu înțelegeți ce fel de oameni aveți în România". Liderul formației Coldplay a explicat decizia de a-l invita pe Babasha să cânte alături de ei- radioimpuls.ro

Citeste si: Anvelopele all season, marcate corespunzător, pot fi folosite și pe timp de iarnă

Echilibrează roțile imediat după ce le-ai pus

Roțile dezechilibrate sunt mai zgomotoase și induc vibrații în direcție și componentele trenului de rulare. În timp, acestea se vor uza și mașina va avea nevoie de reparații costisitoare. Echilibrează roțile la un atelier de vulcanizare. Dacă echilibrarea nu rezolvă problema vibrațiilor, este posibil să ai anvelope aplatizate.


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si