Certificatul de urbanism: Cum se obţine şi pentru ce avem nevoie de el?

Certificatul de urbanism reprezintă un document destul de important, deoarece acesta, alături de autorizația de construcție, îți va permite construcția sau reabilitarea unei construcții în condiții de legalitate.

Author: Alina Raducu marți 06 iulie 2021 , 07:35

Certificatul de urbanism: Cum se obţine şi pentru ce avem nevoie de el?
Certificatul de urbanism: Cum se obţine şi pentru ce avem nevoie de el?[Sursa foto: PixaBay]
DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Astfel, dacă vă lipsește un astfel de certificat de urbanism, nu vei putea obține autorizația de construcție. Potrivit hotărârilor din luna aprilie 2019, luate de Înalta Curte de Casație și Justiție, dreptul de proprietate asupra unei construcții nu poate fi dobândit dacă vă lipsesc cele două documente esețiale.

Totodată, atunci când vrei să-ți construiești o casă sau ansamblu rezidential, vei fi nevoit să urmezi câteva etape obligatorii, care necesită depunerea de documente care au legătură cu viitoarea construcție și achitarea unor taxe, potrivit numărului de metri pătrați ai construcției care urmează a fi ridicată.

Certificatul de urbanism nu este înclocuitorul unei autorizații de construcție, însă acesta din urmă nu poate fi eliberat în absența primului.

În certificatul de urbanism este necesar să se regăsească informațiile:

  • poziția construcției ce urmează a fi executată;
  • regimul de înălțime al viitoarei construcții;
  • valorile maxime pentru coeficientul de utilizare al terenului și procentul de ocupare al terenului.
  • Concret, certificatul de urbanism este un act de informare, prin care autoritățile administrative locale sau județene, după caz, impun constructorului detaliile referitoare la regimul juridic, economic și tehnic al terenurilor și construcțiilor existente la data solicitării.
  • Certificatul de urbanism: Cum se obţine şi pentru ce avem nevoie de el?
    Certificatul de urbanism: Cum se obţine şi pentru ce avem nevoie de el?[Sursa foto: PixaBay]

Citeste si: Certificat COVID. Vezi cum se completează şi descarcă "paşaportul" verde european pe platforma STS

Cum se obţine un certificat de urbanism? Pentru acesta sunt necesare următoarele acte: 

  • cerere tip pentru emiterea certificatului de urbanism;
  • elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral și număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel;
  • scopul solicitării;
  • chitanța pentru plata taxei de eliberare a certificatului de urbanism;
  • act de proprietate (teren sau construcție, dacă este vorba despre o reabilitare);
  • plan topografic și plan cadastral, pentru imobilele neînscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară și plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000 ,1:500, după caz, eliberat la cerere, de către oficiul de cadastru și publicitate imobiliară;
  • pentru imobilele înscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară: extras din planul cadastral și extras de carte
  • funciară
    pentru informare, actualizate la zi, eliberate la cerere, de către biroul de cadastru și publicitate imobiliară;
  • avize de la instituțiile abilitate de la caz la caz- pentru locuințele unifamiliale, nu mai sunt necesare avize de mediu,
  • sanitare, de exemplu, iar rolul acestora este strict tehnic, în funcție de destinația viitoare a clădirii. Există situații speciale,
  • când trebuie îndeplinite anumite norme pentru construcții ori în cazul clădirilor de patrimoniu pentru restaurare;
  • avize pentru branșarea la infrastructura edilitară și a căilor de comunicații;
  • avize specifice unor zone cu restricții (de exemplu, construcțiile realizate în ariile protejate).

Certificatul de urbanism: Cum se obţine şi pentru ce avem nevoie de el?
Certificatul de urbanism: Cum se obţine şi pentru ce avem nevoie de el?[Sursa foto: PixaBay]

Citeste si: Număr mare de certificate digitale COVID descărcate de români în prima zi

Astfel, mai multe informații cu privire la detaliile specifice pentru fiecare unitate administrativă trebuie luate de la primăria sau de la Oficiul de sector/județean al Inspectoratului pentru Construcții, care vă poate spune cu exactitate ce avize sunt vă trebuie în acest sens.

Important de menționat ar mai fi faptul că, dacă documentele depuse nu sunt conforme sau nu sunt complete, respectivul solicitant este anunțat în termen de cinci zile lucrătoare despre necesitatea unor acte suplimentare, iar acestea trebuie indicate cu exactitate de autoritatea competentă.


Abonează-te pe

Partenerii nostri
kanald.ro
Florin Cîțu, despre rectificarea bugetară: ”Voi transmite documentul liderilor... Florin Cîțu, despre rectificarea bugetară: ”Voi transmite documentul liderilor Coaliției de guvernare”
spotmedia.ro
Un nou eșec al comunismului – vaccinul împotriva Covid 19. De ce Rusia și China au... Un nou eșec al comunismului – vaccinul împotriva Covid 19. De ce Rusia și China au ratat realizarea unor seruri eficiente
spotmedia.ro
Stăpânii săraci ai unui pământ mult prea bogat Stăpânii săraci ai unui pământ mult prea bogat
b1.ro
Pericol pe străzile din Eforie Nord! Ce au văzut turiştii duminică seară e foarte grav Pericol pe străzile din Eforie Nord! Ce au văzut turiştii duminică seară e foarte grav
infoactual.ro
Profeție Baba Vanga. Anul în care Europa va fi pustiită! Dezastrul se apropie cu pași... Profeție Baba Vanga. Anul în care Europa va fi pustiită! Dezastrul se apropie cu pași repezi
infoactual.ro
A aruncat BOMBA! Dezvăluirea ȘOCANTĂ a momentului: Am găsit-o pe Elodia! A aruncat BOMBA! Dezvăluirea ȘOCANTĂ a momentului: Am găsit-o pe Elodia!
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si