Judecătorii Secției a-VII-a Civilă a Tribunalului București au admis cererea Blue Air de intrare în insolvență, luni, 20 martie.

Citește și: Blue Air, pe mâna statului. Cum va arătă compania aeriană după ce Statul Român va deține 75% din acțiuni

Operatorul aerian Blue Air, care își anulase toate zborurile la începutul lunii septembrie 2022, intrase ulterior în portofoliul statului, care a preluat 75% din acțiuni.

Acum compania a intrat în insolvență, la propria cerere.

Compania low-cost a reușit astfel să propună o listă cu administratori judiciari care îi sunt favorabili, potrivit boardingpass.ro.

Ce înseamnă intrarea în insolvență a Blue Air

Operatorul aerian a beneficiat de protecția împotriva creditorilor săi, în baza prevederilor legale în materia concordatului preventiv.

La data de 22 februarie 2023, Tribunalul Bucureşti a dispus închiderea procedurii de concordat preventiv, constatând „nereuşita concordatului preventiv”.

Citește și: Pasagerii păgubiți de Blue Air au început să își recupereze banii

Începând cu acel moment, orice creditor eligibil putea solicita deschiderea procedurii de insolvenţă. Ulterior, compania şi-a solicitat singură intrarea în insolvenţă.

Citeste si: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti- catena.ro

Citeste si: Betty Salam rupe tăcerea după ce s-a spus că și-ar fi înșelat soțul cu Iuly Neamțu! Cum comentează zvonurile despărțirii de Cătălin Vișănescu: „Da, sunt om! Și eu am probleme”- wowbiz.ro

Pe lista creditorilor sunt circa 90 de nume, persoane fizice, foşti angajaţi, şi instituţii precum ROMATSA, potrivit News.ro.

În luna iulie 2022, Blue Air a primit o amendă de 2 milioane de euro de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, cu justificarea că, în decurs de un an, compania a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care au fost efectuate plăţi în valoare totală de peste 66 de milioane de lei, de către pasageri din 20 de state membre ale Uniunii Europene.

Cum a ajuns Blue Air în proprietatea statului 

Blue Air a anunţat, pentru prima dată în 6 septembrie, că va suspenda toate cursele programate până în data de 12 septembrie, motivând la vremea respectivă poprirea tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului.

Administraţia Fondului pentru Mediu a decis a doua zi suspendarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti ale companiei Blue Air Aviation şi stabilirea unui grafic pe 12 luni pentru achitarea creanţei.

La finele lunii septembrie, operatorul aerian low-cost a anunţat că nu va relua zborurile din 10 octombrie şi că se află în discuţii cu potenţialii investitori, creditori şi Guvernul României pentru a-şi restructura profilul de capital.

Statul a preluat apoi controlul companiei, ca urmare o garanţiei de 75% din acţiunile companiei pentru creditul-ajutor de stat acordat în urmă cu doi ani, conform planului discutat la nivelul Guvernului.

Statul Român a devenit la finele anului 2022, prin AAAS, acționar majoritar al Blue Air Aviation SA, entitate în care deține 75% din acțiuni.

Citeste si: Ce părere are Monica Tatoiu despre femeile care își acoperă capul? „Nu are nicio treabă cu Dumnezeu. Mergeți și pupați alea, iar după aceea înjurați vecina.”- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO. Un festival din Slovacia, marcat de un incident dramatic. O furtună puternică a provocat prăbușirea unui cort peste festivalieri- radioimpuls.ro

Restul de 25% din acțiunile acestei companii sunt împărțite între Airlines Invest SA (1,191%) și Teodor Cristian Rada (23,809%).

Insolvența nu înseamnă faliment

Insolvența este situația în care compania nu mai are capacitatea financiară de a-și plăti datoriile față de creditori, instituții financiare, angajați sau parteneri de afaceri.

Intrarea în insolvență nu trebuie să fie confundată cu falimentul. Prin intrarea în insolvență o firmă poate alege să între și într-o procedură de reorganizare.

Firma care alege varianta intrării în insolventă are câteva avantaje: scapă de efectul legii privind executarea silită, scapă de plata anumitor penalități, își poate salva compania dacă planul de redresare este aprobat de instanță și îi este amânat sau chiar evitat falimentul.

Atunci când o companie intră în insolvență drepturile salariaților și salariile lor nu trebuie să fie afectate. 

Din punct de vedere al priorității achitării datoriilor, angajații reprezintă al treilea tip de creanță pe care un debitor îl are. Primele doua sunt Fiscul și firmele creditoare.

În cazul în care, nu există posibilitatea de a-și mai recupera banii, angajații pot face apel la   instituția statului, numită Fondul de Garantare pentru plata Creanțelor Salariale. Aceasta îi poate despăgubi pe fiecare, cu până la trei salarii medii brute.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si