Cum obţii online un certificat fiscal?

Certificatul fiscal este un document oficial prin care sunt dovedite plățile obligatorii ale impozitelor, taxelor, contribuțiilor, precum și a altor venituri datorate de către contribuabil, indiferent dacă este persoană fizică sau juridică. Iată cum îl poți obține cel mai simplu, online!

Certificat fiscal online. Certificatul fiscal se obține la cererea contribuabilului, în aproximativ trei zile de la solicitarea formulată către Administrația Finanțelor Publice de sector sau de municipiu, unde este înregistrată persoana care solicită.

Certificatul fiscal online

Din anul 2017, cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală se poate depune și online. Astfel documentul oficial va fi eliberat tot online.

Citeste si: Când se depune Declaraţia Unică în 2022? Anunţul ANAF

În cazul persoanelor fizice, înainte de a completa câmpurile obligatorii pentru eliberarea certificatului fiscal, este necesar să te înregistrezi în sistemul ANAF, unde vei completa o serie de date precum: nume, prenume, CNP, serie și număr de buletin.

Persoanele juridice pot accesa sistemul în baza certificatelor digitale calificate.

Cum obții certificatul fiscal online?

Alegerea zonei de online te poate scuti de stat la cozi și plimbat de la o ușă la alta în instituții. Iată trei pași care te vor ajuta să obții certificatul fiscal rapid și te va scuti de cozile interminabile!

Citeste si: Tot ce trebuie să știi despre „Noua Casa 2022”. Cum poti accesa programul și ce locuințe poți achiziționa

  • Completezi online cererea de înscriere, ulterior aceasta va fi înregistrată și procesata pentru identificare si validare
  • Depui cererea pentru un certificat fiscal online: te autentifici cu numele de utilizator și parolă în cadrul platformei
  • Descarci certificatul fiscal online: acesta va fi publicat în aproximativ 48 de ore din momentul depunerii cererii, respectiv 24 de ore pentru cele emise în regim de urgență.
    După ce va fi publicat certificatul fiscal vei primi un mail de confirmare și atunci îl vei putea descărca.

Cine poate solicita certificatul de atestare fiscală?

Cei care pot solicita certificatul de atestare fiscală sunt:

  • contribuabilul
  • instituții și autorități publice
  • deținătorii de titluri de participare în cadrul unei societăți
  • o altă persoană fizică sau juridică care să aibă o împuternicire în acest sens din partea contribuabilului 
  • notar public, pentru o persoană fizică, în cazul unei succesiuni, anunță Termene.

Acte necesare pentru obținerea documentului

În afară de cererea de atestare fiscală, în cazul persoanelor fizice este necesară și depunerea de:

  • fotocopie după actul de identitate al proprietarului;
  • împuternicire în original sau fotocopie legalizată;
  • C.I./B.I/N.I.F./C.U.I. împuternicit (fotocopie și original)

Pentru persoanele juridice sunt necesare următoarele documente:

  • dosar cu șină;
  • cerere tip, completată cu numărul de telefon;
  • copie C.I./B.I. și împuternicire pentru persoana delegată;
  • copie certificat de înregistrare fiscală;
  • documente doveditoare ale realității contabile, precum balanța de verificare semnată și ștampilată.

Certificatul fiscal poate fi obținut numai dacă solicitantul este la zi cu plata contribuțiilor către bugetul local.

Citeste si: Certificatul verde, necesar în alte țări


Editor web

Este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, specializarea Jurnalism și a urmat cursurile unui masterat în Resurse Umane.

A fost atrasă din timpul liceului de domeniul jurnalistic, motiv pentru care încă de pe băncile facultății a trecut prin redacțiile unor publicații și posturi de televiziune.

Și-a început cariera în presă în anul 2021 ca redactor pentru site-ul stirilekanald.ro, unde se află și astăzi și unde pune în practică pasiunea pentru jurnalism.

Îți Recomandăm Și...
Parteneri