De ce ai nevoie de curăţenie la birou?

Dacă ai agenda plină de activităţi sau eşti pe punctul de a încheia o nouă colaborare, este puţin probabil să te preocupe curăţenia la birou. Dar, dacă îţi organizezi locul de muncă, va creşte productivitatea şi se va îmbunătăţi atitudinea faţă de sarcinile de lucru.

A.S., vineri 25 mai 2018 , 16:19

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

Locul de muncă unde îţi petreci cea mai mare parte din timp trebuie să fie cât mai sănătos posibil. Trebuie să iei toate măsurile necesare pentru a menţine ordinea şi igiena în birou.

Chiar dacă în timpul orelor de lucru nu ai timp să desfăşori astfel de activităţi, fă-ţi timp pentru a-ţi organiza biroul şi a-l menţine cât mai curat posibil. Cu cât în birou va fi mai curat, cu atât te vei putea concentra mai bine asupra a ceea ce ai de făcut. Iată câteva motive pentru un birou curat şi ordonat.

O productivitate mai mare

Pot lucrătorii să muncească eficient într-o dezordine de nedescris şi într-un birou murdar? Imposibil! Organizarea şi curăţarea mediului lucrativ sunt factori esenţiali pentru protejarea sănătăţii fizice şi mentale a colaboratorilor tăi. În felul acesta îi poţi menţine activi. În plus, un mediu de lucru curat este mult mai plăcut şi confortabil pentru lucrători.

Potrivit studiilor, productivitatea lucrătorilor se reduce la jumătate dacă nu se simt confortabil sau se îmbolnăvesc din cauza condiţiilor de muncă proaste. Prin urmare, este esenţial să se cureţe şi să se dezinfecteze în mod corespunzător băile, spaţiile unde se serveşte cafeaua sau masa, zonele cu cel mai mare trafic. Accentul trebuie să se pună pe zonele comune sau pe echipamentul care este împărţit între două sau mai multe persoane.

Presiune mai mare

Un spaţiu de lucru ordonat are, de asemenea, avantajele sale. Menţinerea dezordinei nu se întâmplă fiindcă te-ai obişnuit cu ea. Dimpotrivă, este important ca fiecare lucru să aibă locul lui, evitând astfel pierderea timpului care implică căutarea documentelor peste tot (şi în grabă).

Ştiai că găsirea documentelor sau a materialelor de birou într-un spaţiu dezorganizat durează cel puţin 5 minute pe zi? Într-o lună, vei petrece o oră şi jumătate încercând să găseşti ceea ce ai nevoie, fără a ţine cont de stresul şi confuzia de dinainte şi după.
Se pare că o distragere a atenţiei care durează doar 3 secunde poate dubla rata de eroare în momentul reluării activităţilor zilnice.

Rata scăzută a leziunilor legate de muncă

Având un loc anume pentru fiecare dintre elementele din birou (dosare cu documente, cărţi sau rapoarte, printre altele), trebuie să te asiguri că acestea sunt păstrate în ordine.
De asemenea, spaţiul tău trebuie să fie curat, potrivit şi pregătit să îndeplinească trei cerinţe fundamentale: să fie plăcut pentru cei care-l vizitează (în cea mai mare parte clienţi sau furnizori), funcţional pentru toţi cei care lucrează în el şi, în principal, sigur.

Aşezarea la locul potrivit a aparatelor şi a echipamentului de care este nevoie în vederea desfăşurării activităţilor lucrative, reduce şansele de vătămare corporală şi accidentele la locul de muncă şi, totodată, răspunderea juridică în cazul în care unui angajat, unui client sau unui furnizor i se întâmplă aşa ceva.

Potrivit unui raport al OSHA (Agenţia Europeană pentru Securitate şi Sănătate în Muncă) alunecările şi căzăturile sunt  principala cauză a accidentelor din toate sectoarele, de la industria grea până la locul de muncă în birou. Prevenirea acestui tip de lovituri, în multe cazuri, poate fi simplă şi economică. Este suficient să eliberezi coridoarele sau zonele cu circulaţie mai mare, fie să marchezi bine pericolul cu un şevalet informativ (sau o bandă de siguranţă care delimitează zona).

Curăţenia la birou îmbunătăţeşte imaginea firmei

Imaginea firmei este un factor vital în multe cazuri. În funcţie de situaţie, este posibil să fii nevoit să primeşti clienţii în biroul tău. Prin urmare, trebuie să faci o impresie bună. Nimic nu poate fi mai rău decât să fii primit într-un birou murdar şi dezordonat.

Curăţenia la birou contribuie la protejarea sănătăţii

Într-un birou se acumulează, în general, mult praf, care poate declanşa infecţii sau alergii. De asemenea, în birou pot exista mulţi acarieni. Dacă ai angajaţi care sunt alergici este bine să cureţi foarte bine spaţiul de lucru. A lucra într-un birou curat presupune a lucra într-un mediu sănătos.

Pe termen lung, economisiţi bani

Mizeria reprezintă o cauză a defectării aparatelor electronice. Curăţarea monitoarelor de calculator, a ventijatoarelor, imprimantelor etc. este foarte importantă. În felul acesta se evită daunele. Acestea pot costa o mulţime de bani pe termen lung.

În general, aceste sarcini sunt date firmelor de curăţenie profesională. Ele sunt mai eficiente şi mai economice pe termen mediu. Aşadar, îţi recomandăm să apelezi la o firmă de curăţenie care oferă servicii de curăţenie birouri şi nu numai.

Îţi dăm şi un pont, Conex Clean este o firmă de curăţenie profesională care oferă servicii de curăţenie de cea mai bună calitate. Te sfătuim să apelezi la ea cu încredere pentru o curăţenie la birou exemplară.

Clipul zilei pe STIRILEKANALD.RO:

Te-ar putea interesa si

}