Magazinele se pregătesc deja pentru valul de clienți ce se anunță de mâine. La doi ani de la începutul pandemiei, magazinele se bucură că lucrurile încep să revină la normal. În schimb, o parte dintre cei amatori de cumpărături spun că restricțiile le-au creat un nou obicei, să comande online, așa că nu văd motive să se întoarcă prea curând la mall.

De 5 luni nu au mai fost în mall-uri

Cei care nu au certificat verde nu a mai trecut pragul mall-urilor în ultimele 5 luni. Majoritatea dintre ei au comandat haine online.

Citeste si: Măsuri de relaxare 9 martie 2022: România iese din starea de alertă! Ce restricții se ridică?

De când certificatul a devenit cheia de acces în malluri, holurile centrelor comericale au fost mai mult goale. Vânzările magazinelor au scăzut la jumătate, iar multe chiar au pus lacătul pe ușă.

Reduceri și promoții în magazine

Acum, magazinele se pregătesc pentru întoarcerea la normalitate și speră că oamenii să revină la cumpărături. 

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: O femeie face bani depistându-i pe bărbații care își înșală partenerele. Ce face un „tester de fidelitate” și cât câștigă pe lună- antena3.ro

Citeste si: ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a fost posibil ca pilotul de parapantă să cadă din aer, când zbura cu o turistă, lângă Brașov- wowbiz.ro

Ca să-i atragă, multe magazine au pregătit reduceri și promoții, dar și colecții noi. Printre obiectele vestimentare vizate se numără cămășile și pantalonii.

Citeste si: Măsuri de relaxare, 9 martie 2022. Anunțul MAI: "Începând cu ora 00.00, încetează TOATE restricţiile"

Inclusiv magazinele de decorațiuni se pregătesc să marcheze ziua relaxării cu o nouă colecție de produse decor și bijuterii.  

Citeste si: Cum sărbătorim Ziua Femeii în 2022: Idei frumoase pentru o zi de neuitat

Numărul clienților a fost în timpul pandemiei de 3 ori mai mic decât într-o perioadă normală.

Pierderi colosale din cauza pandemiei

Pierderile suferite de magazine în ulltimii doi ani au fost colosale. În cele două luni în care mall-urile au fost închise, cele 9.000 de magazine din centrele comerciale au avut pierderi de aproxiamtiv 15 milioane de euro pe zi.

Citeste si: Alexandru Rafila, explicații despre noile măsuri de relaxare. Ce se întâmplă din 9 martie 2022 cu masca de protecție și certificatul COVID

Pierderi mari au fost și în ultimele 5 luni, când s-a introdus certificatul verde, iar vânzările au scăzut chiar și cu 80% în orașele cu rata mică de vaccinare mică. Multe dintre magazine vor avea nevoie de cel puțin un an ca să acopere paguba.

Citeste si: Bilanț COVID-19, 8 martie: peste 5.000 de cazuri noi și 101 decese înregistrate în ultimele 24 de ore

Materialul complet îl puteți urmări în cadrul jurnalului Știrile Kanal D de la ora 19:00.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si