Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, propune instituirea funcţiei de director administrativ în şcoli, care să fie o punte de legătură între instituțiile de învățământ și autoritățile locale. După o întâlnire cu primarii municipiilor din România, ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat că a fost de acord şi va propune, în cadrul proiectului unei noi legi a educaţiei, instituirea funcţiei de director administrativ.

Citeste si: Vacanţa de Paşte 2022: Când intră elevii în vacanţa de primăvară? Ministerul Educaţiei, anunţ pentru elevi

Potrivit lui Cîmpeanu, noul director administrativ din școli va trebui să aibă competenţe atât în ştiinţele economice, cât și în ştiinţele administraţiei publice.

Sorin Cîmpeanu: Partea administrativă trebuie să susțină procesul educațional

În cadrul dezbaterii online "Directori de mâine", Sorin Cîmpeanu a precizat că liderul trebuie să rămână directorul de şcoală, iar directorul administrativ trebuie să adere la programul managerial cu care acel director de şcoală a câştigat concursul.

Citeste si: VIDEO- Noua structură a anului şcolar 2022-2023: Schimbari majore în educaţie

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: O femeie face bani depistându-i pe bărbații care își înșală partenerele. Ce face un „tester de fidelitate” și cât câștigă pe lună- antena3.ro

Citeste si: ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a fost posibil ca pilotul de parapantă să cadă din aer, când zbura cu o turistă, lângă Brașov- wowbiz.ro

"Directorul administrativ va trebui să se ocupe strict de probleme administrative, de consolidare a legăturii cu primăria, cu autoritatea locală şi să sprijine bunul mers al personalului nedidactic şi didactic auxiliar din şcoală, precum şi legătura cu comunitatea locală. Partea administrativă e bine s-o lăsăm celor care au într-adevăr înclinare şi competenţă către management de acest tip", a explicat ministrul Educației.

Sorin Cîmpeanu: directorul administrativ trebuie să adere la programul managerial cu care acel director de şcoală a câştigat concursul.

[Sursa foto: Facebook / Sorin Cimpeanu]

Potrivit ministrului, în şcoli, procesul educaţional este primordial, iar partea administrativă trebuie să susţină acest obiectiv principal.

Sorin Cîmpeanu, precizări despre noii directori din școli

"Au fost scoase la concurs 8.692 posturi de director şi director-adjunct. Au fost declaraţi câştigători 6.969. Mai mult decât au estimat cei implicaţi şi interesaţi în sistemul de educaţie. Avem peste 80% din posturi ocupate- vom avea şi o altă etapă", a precizat ministrul Educaţiei.

Citeste si: Au apărut oficial trei sporturi noi în România. Cum se practică fiecare

Citeste si: Veste importantă pentru femei! Cine sunt pensionarele care trebuie să se prezinte la casele teritoriale de pensii- kfetele.ro

Citeste si: Regele Charles, acuzat de genocid de o senatoare indigenă în timpul vizitei oficiale în Australia: „Ne-aţi distrus pământul”- radioimpuls.ro

Citeste si: Ce s-a întâmplat cu vedeta care a decis să „păstreze tumoarea” după ce a aflat că are cancer. A refuzat operația- antena3.ro

Sorin Cîmpeanu a apreciat faptul că a fost un concurs în care a fost implicat, pentru prima oară, şi mediul privat- specialişti din rândul resurselor umane, ceea ce a dus acest proces mai aproape de unul de recrutare, în care cel mai potrivit pentru poziţia respectivă să fie declarat câştigător.


Salarizarea, factor de motivație pentru directori

"Salarizarea este un puternic factor de motivaţie. Atâta vreme cât există posibilitatea de a obţine un salariu mai mare ca simplu profesor, fără să asumi responsabilitatea leadership-ului unei şcoli, unii dintre cei mai buni nu sunt motivaţi pentru a ocupa aceste funcţii de director", a mai declarat Sorin Cîmpeanu.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si