Anunț important de la autorități în scandalul facturilor greșite la energia electrică și la gaze. În perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii ANPC au controlat 72 de operatori economici, furnizori de energie electrică și gaze, din întreaga țară, la 27 dintre aceștia, constatându-se abateri.

Citeste si: Scandalul facturilor uriașe. A fost sesizat Parchetul general, PSD cere convocarea CSAT

Prin Comandamentului pentru Energie- structură special creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC),au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 450.000

lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii.

Ce trebuie să facă românii care au primit facturi uriașe

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de  31 martie 2022.

În cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale,  consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris  (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Citeste si: Guvernul propune noi soluții pentru facturi mai mici la gaze și curent electric

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Suspectul crimei din Brăila a mărturisit tot ce s-a întâmplat în cabinetul stomatologic! Ce confesiune i-a făcut Marina Gavril înainte să fie omorâtă: "Mi-a zis că..."- wowbiz.ro

Ce să facă oamenii cu aceste facturi greșite:  "Oamenii vor trebui să aștepte ca aceste recalculări să fie făcute și atunci vor plăti doar cuantumul care este aferent consumului cu corecțiile necesare. Aceste recalculări ar trebui primite foarte repede", a spus vineri ministrul Economiei, Florin Spătaru.

Ministrul Economiei propune amenzi de până la 4% din cifra de afaceri  

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a admis că și statul este vinovat în scandalul facturilor eronate la energie și gaze. El a spus că va propune amenzi de până la 4% din cifra de afaceri pentru astfel de nereguli.

"Dacă lucrurile s-au intamplat așa cum s-au întâmplat, înseamnă că trebuie să ne asumăm și noi partea noastră de vină.", a spus ministrul într-o conferință de presă comună cu șeful ANPC, Mihai Culeafă.

Citeste si: O bătrână a fost copleșită de durere când a văzut prețul foarte mare al facturilor la energie: „Am renunțat la mâncare, la toate. Plâng și verific poșta în fiecare zi”

Citeste si: Culiță Sterp, amintiri traumatizante din copilărie: „Râdeau copiii de mine.”- kfetele.ro

Citeste si: Descoperirea macabră în Timiș. Un tânăr de 24 de ani, gasit mort pe un câmp. Ar fi fost împuşcat în gât- radioimpuls.ro

"Furnizorii au avut timp la dispoziție să pună întrebările necesare. Săptămâna viitoare voi propune Guvernului sancțiuni drastice pentru cei care nu respectă legea.(...) Propunerea mea este ca amenda să fie până la 4% din cifra de afaceri pentru genul acesta de abateri.", a declarat vineri Florin Spătaru, ministrul Economiei.

Facturi refăcute până la 31 ianuarie

Președintele ANPC, Mihai Culeafă, a precizat că una din companiile sancționate de curând, Electrica Furnizare, care are în portofoliu peste 3,3 milioane de consumatori, a promis că va recalcula toate facturile până la 31 ianuarie 2022.

"Toate facturile neconforme vor fi recalculate sau vor beneficia de alte subvenții din partea operatorului respectiv. Facturile emise pentru cei care nu au optat pentru piata reglementata au un termen de plată de 15 zile+ 15 zile. Cei care au optat pentru piata reglementata au un termen de plata 15 zile+ 30 de zile. Deci in toata aceasta perioada speram noi ca facturile sa vina conform prevederilor legale", a declarat Mihai Culeafă, potrivit Hotnews.ro.

Ce nereguli au fost constatate de comisarii ANPC

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:

  • nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021
  • tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%
  • informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea
  • nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor,
  • nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
  • contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate
  • diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator
  • împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;
  • procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;
  • practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si