Adevărul despre mămăligă: Ce se întâmplă dacă mănânci mămăligă prea des

Mămăliga beneficii și contraindicații. Ce se întâmplă dacă mănânci mămăligă zilnic? Multă lume nu știe acest adevăr!

A.M.S., vineri 27 martie 2020 , 15:16

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Mămăliga beneficii și contraindicații. Mămăliga este un aliment consumat frecvent de români, dar puțini sunt cei care știu ce se întâmplă în corp după ce o mănânci.

Porumbul este bogat în acizi grași nesaturați, 85 – 90%, contine multe hidrocarburi, amidon, albumine, foarte multe vitamine din grupa B, vitamina E, vitamina K, fier, fosfor, magneziu, zinc, potasiu și fibre.

Acesta are proprietăți astringente, diuretice, antiinflamatoare și tonice, fiind utilizat în primul rând ca aliment (cereală) și apoi ca plantă medicinală.

Mămăliga beneficii și contraindicații. Vitamine pentru sistemul nervos

Mămăliga luptă contra stresului, fiind bogat în vitaminele din grupa B, care acționează asupra funcționarii sistemului nervos, a mușchilor, a inimii și asupra producției de globule roșii.

Prin conținutul de vitamina E, ne protejează împotriva artritei, scade nivelul colesterolului reducând astfel riscul de ateroscleroza și, implicit, de infarct, scrie rador.ro.

Mamaliga beneficii si contraindicatii

Citeste si: Cât de sănătoasă este, de fapt, berea? Adevărul pe care trebuie să îl afli

Mămăliga ajută și la procesul de reînnoire al celulelor.

Porumbul fiert conține și potasiu, necesar pentru buna funcționare a mușchilor și a inimii. Gastrita hiperacidă și ulcerul sunt ameliorate de consumul de mămăligă caldă în loc de pâine, căci mălaiul reduce aciditatea și are o acțiune calmantă.

Mămăliga beneficii și contraindicații. Ce boli tratează mămăliga

Gastrita hiperacidă și ulcerul sunt ameliorate de consumul de mămăligă caldă în loc de pâine, mălaiul având, pe lângă efectul de reducere a acidității, și o acțiune ușor calmantă, sedativă.

Carbohidrații cuprinși în porumb dau energie și nu permit depunerea grăsimii. Un consum moderat poate duce chiar la scăderea în greutate pentru că anumite molecule din compoziția porumbului grăbesc degradarea grăsimilor.

Totodată, vitamina A, conținută în porumb, este un antioxidant natural foarte important pentru sănătatea ta și funcționarea corectă a organismului, pentru un metabolism rapid, care te ajută să slăbești ușor.

Citeste si: Avertismentul medicilor: Nu mai consumați scorțișoară dacă suferiți de aceste boli!

Mamaliga beneficii si contraindicatii

Datorită bogăției în fibre, porumbul reglează tranzitul intestinal. Este și un bun diuretic și, consumat în mod regulat, poate preveni retenția de apă în organism. Pentru detoxifiere este indicată și mătasea de porumb, consumată sub formă de ceai.

Specialiștii germani în biologie celulară vegetală de la Universitatea din Köln au descoperit recent prezența în boabele de porumb a unor substanțe derivate ale acizilor arahidic și palmitic, extrem de importante pentru sănătatea organismului. Substanțele cu pricina sunt, din punct de vedere chimic, acizi grași, ceto-acizi, rezultați din oxidarea acidului palmitic și arahidic.

Mămăliga beneficii și contraindicații. Reglează glucoza din sânge

Consumul de mămăligă reglează concentrația de glucoză în sânge, fiind de folos diabeticilor. Mămăliga este adjuvant în detoxifierea organismului și curățirea intestinelor. Efectul detoxifiant al substanțelor din porumb ușurează efortul ficatului de neutralizare a substanțelor toxice, reducând considerabil riscul la insuficiențe și ciroze hepatice.

Mamaliga beneficii si contraindicatii

Porumbul nu conține gluten, deci poate fi consumat și de cei cu intoleranță sau boală celiacă și înlocuiește cu succes orezul, grâul și alte cereale cu gluten. Ajută în prevenirea cancerului la plămâni datorită conținutului mare de beta-cryptoxanthin.

Citeste si: Care sunt metodele de tratament pentru anxietate pe care le ai la dipozitie?

Protejează vederea, datorită zeaxantinei pe care o conține. Ajută la menținerea capacităților cognitive și încetinește procesul de îmbătrânire a creierului cu până la 10%, datorită conținutului mare de tiamine.

Mămăliga beneficii și contraindicații. Sistemul imunitar

De asemenea, mămăliga ajută la întărirea sistemului imunitar și la prevenirea cancerului de colon. Influențează în bine starea de spirit. Vindecă răceala prin conținutul de vitamina A.

Mamaliga beneficii si contraindicatii

Femeile gravide își pot asigura doza necesară de acid folic mâncând mămăligă, scrie doctorulzilei.ro.

Excesul de mămăligă. Pericolele ascunde

Este recomandat să consumăm porumbul fiert simplu, nu alături de alimente cu conținut mare de calorii. Un consum exclusiv de mămăligă pentru perioade îndelungate de timp poate să ducă la apariția unei boli numite pelagra.

Pentru a fi evitată se recomandă consumul mămăligii împreună cu lactate sau alte produse animale. Din punctul de vedere al valorii nutriționale, porumbul este sub necesar, de aceea nu se recomandă a fi oferit des bebelușilor. În stare crudă, poate produce alergii.

Citeste si: Greșeală FATALĂ: Aceste alimente îți distrug stomacul dacă le mănânci dimineața

Porumbul nu se află pe lista alimentelor celor mai contaminate cu pesticide, ierbicide și îngrășăminte chimice.

De asemenea, dacă este modificat genetic, poate afecta fertilitatea, poate duce la îmbolnăvirea ficatului și a rinichilor, arată studii recente.

Mamaliga beneficii si contraindicatii

Mămăligă benficii. Mămăliga ajută digestia. Consumul excesiv de mămăligă. Câte calorii are mămăliga?

În funcţie de cantitatea de apă folosită pentru a prepara mămăliga, creşte şi conţinutul caloric al produsului final. În general, 100 de grame de mămăligă poate să conţină aproximativ 100-150 de calorii, în vreme ce în 100 de grame de pâine se regăsesc 200 de calorii.

Prin urmare, mămăliga poate să fie o alternativă hipocalorică pentru persoanele care doresc să slăbească.

Citeste si: Acidul gras esenţial care îţi va fi aliat în lupta pentru slăbire

Însă, nu trebuie să uităm de faptul că în mod tradiţional aceasta vine asociată cu brânză, smântână, ou, tochitură sau sărmăluţe care aduc o mulţime de calorii, transformând preparatul final într-un fel hipercaloric.

Cure de slăbire 

Prin urmare, mămăliga poate să fie de folos în curele de slăbire, numai dacă este consumată cu moderaţie şi asociată cu mai multe legume, ciuperci, tocăniţe simple de legume, curry-uri cu năut/linte.

Mamaliga beneficii si contraindicatii

Astfel, vei reduce cantitatea lactatelor grase folosite de regulă în combinaţie cu mămăliga, scrie eva.ro.

Citeste si: Avertismentul medicilor: Nu mai mâncați banane dacă suferiți de această boală!

De asemenea, dacă foloseşti mai multă apă în prepararea mămăligii şi preferi varianta mai moale atunci va conţine mai puţine calorii.

Nutriţioniştii recomandă un consum moderat de mămăligă, de preferat mai moale, însă fără să depăşeşti o cantitate de 100 de grame pe zi.

 

 

Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si