Ministerul Transporturilor ar putea lua în calcul ideea de a călători cu trenul, alături de autoturism
Un senator AUR de Sibiu a propus să fie introdusă o rută Vâlcea – Sibiu în care să poată fi transportate și autoturismele cu trenul, pentru ca șoferii să nu mai stea cu orele la coadă pe Valea Oltului. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat în serios propunerea și spune că ar putea fi implementată, dar pe distanțe lungi.
Potrivit senatorului AUR care a propus ideea, Gheorghe Adrian Cătană, varianta încărcării autoturismelor pe vagoane speciale, pentru a scoate din traficul auto câteva zeci de autovehicule zilnic. Ministerul susține că e nevoie de trasee mai lungi pentru a se putea justifica o astfel de măsură și dă ca exemplu ruta Timișoara-Constanța.
Sorin Grindeanu ia măsura în calcul pe distanțe lungi
”Având în vedere timpul de încărcare/descărcare al autoturismelor, un astfel de mod de transport ar fi lipsit de atractivitate pe distanțe scurte și medii. Astfel, transportul autoturismelor în vagoane atașate trenurilor de călătorii pe distanțe lungi, de exemplu Timișoara – Constanța va fi analizat în cadrul viitoarelor studii și strategii pentru dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar din România ”, precizează Sorin Grindeanu.
Pentru a-și putea îmbarca mașina în tren, șoferul ar trebui să utilizeze o rampă mobilă specială.
Citește și: Un autocar s-a răsturnat în Ialomița: mai mulți pasageri au suferit atacuri de panică
Ministrul Transporturilor susține că varianta Sibiu – Râmnicu Vâlcea propusă de senatorul de Sibiu nu e fezabilă din cauza distanței scurte, timpul de încărcare și descărcare al autoturismelor fiind prea lung pentru o astfel de rută.
Posibilitatea de a călători cu mașina pe o platformă de tren există deja în Europa
”În cazul utilizării unor vagoane pentru transportul autoturismelor în trenurile de călători, autoturismele ar trebui prezentate la îmbarcare cu suficient timp înaintea orei de plecare a trenului, pentru a putea fi predate personalului operatorului feroviar și încărcarea în vagon (circa 30-60 minute), totodată asigurându-se și timpul pentru manevrarea vagonului și atașarea lui la tren (circa 15-20 de minute dacă se folosește o locomotivă pentru manevră, în funcție de aranjamentul liniilor stației).
În mai multe state europene există deja posibilitatea de a călători cu mașina urcat pe o platformă de tren, pe rute speciale.
A absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, iar ulterior a obținut un master în comunicare digitală.
”Sunt o fire curioasă și dornică de a învăța tot timpul lucruri noi. Printre interesele mele se numără călătoriile, cititul și social media. Întotdeauna mi-a plăcut să scriu și să folosesc cuvintele pentru a transmite mai departe povești oamenilor. De asemenea, îmi place să fiu tot timpul informată, astfel că job-ul de redactor de știri a venit ca o potrivire perfecta”.
Îi place rapiditatea cu care circulă informația în mediul online și adrenalina pe care o oferă o știre de ultimă oră:
”Cred cu tărie că viitorul jurnalismului cuprinde și zona digital”.