Faceți-vă de mâncare acasă! Este strigătul disperat al livratorilor care cu greu fac față să muncească în vreme de caniculă. Temperatura atinge cote maxime la orele prânzului, când sunt plasate și cele mai multe comenzi. Sub soarele arzător, livratorii depun un efort uriaș.
Iar în tot acest calvar, puțini clienți sau restaurante le oferă măcar un pahar cu apă.
Infernul livratorilor
„- Sfatul meu, cumpărați-vă de mâncare mai bine.
- Deci nu mai vrei tu să muncești?
- Am de gând să muncesc.. dar pe căldurile astea, ora 12 și jumătate.”
Soarele arzător și cele 39 de grade din atmosferă le dau adevărate bătăi de cap livratorilor.
Citeste si: Val de caniculă peste România
„Așa arată bronzul de livrator!”
Băieții abia mai rezistă cu ghiozdanul în spate și pedalând de zor pe bicicletă, așa că și-au creat un kit de supraviețuire pe caniculă. Mai ales că la pranz sunt cele mai multe comenzi.
Apele curg șiroaie, așa că mulți s-au înarmat cu prosoape și apă. La un moment dat, căldura devine insuportabilă, așa că livratorii sunt nevoiți să se adăpostească la umbră. Pe o bancă sub un copac l-am găsit pe Marius. Este it-st, dar lucrează ca livrator part time ca să strângă bani pentru o nouă mașină.
Citeste si: VIDEO- Cod portocaliu de caniculă în România. Vezi harta de la ANM
Când comenzile curg pe bandă rualntă, livratorii nu au timp nici măcar pentru o gură de apă. Iar puține restaurante sau clienți se gândesc să le ofere un pahar: cum se întâmplă în alte țări.
Citeste si: Ploaia artificială combate canicula
Mereu am știut că vreau să fiu jurnalist.... până la urmă, cui nu îi place să apară la televizor să-l vadă rudele și vecinii? Am zeci de filmulețe din copilărie în care îi intervievez pe părinții și bunicii mei – probabil sunt printre cele mai bune interviuri ale mele.
Am făcut Facultatea de Jurnalism și Științe Sociale la Universitatea Hyperion, însă visul meu a început să prindă contur abia când m-am angajat la o televiziune de știri. Acolo am învățat de fapt ce înseamnă meseria de jurnalist, cum să faci o știre, cum să pui întrebarea potrivită la momentul potrivit, cum să scoți în față problemele oamenilor.
În mare parte fac materiale economice – despre credite, salarii, cheltuieli, economii și afaceri. Dar îmi place să vorbesc și despre problemele legate de mediu, precum poluarea și cât de important este să reciclăm și să risipim cât mai puțin.