Curtea de Justiție a Uniunii Europene, decizie controversată după pierderea unui câine de către o companie aeriană.
O companie aeriană a pierdut câinele unei pasagere. Femeia și-a căutat dreptatea și s-a adresat Curții de Justiție a Uniunii Europene, însă decizia instanței a stârnit controverse.
O companie aeriană a pierdut câinele unei pasagere
Curtea de Justiție a Uniunii Europene a stabilit că animalele de companie pierdute în timpul unei călătorii aeriene trebuie considerate bagaje înregistrate, iar proprietarii lor pot primi doar despăgubirea prevăzută pentru un bagaj pierdut. Decizia vine în urma unui caz în care o companie aeriană spaniolă a fost reclamată de o pasageră al cărei câine s-a pierdut în timpul îmbarcării. Femeia a cerut 5.000 de euro despăgubiri pentru daune morale, după ce animalul său, care urma să călătorească la cală, a scăpat din cușca de transport și nu a mai fost găsit. Potrivit Curții de Justiție a Uniunii Europene, protecția bunăstării animalelor, deși reprezintă un obiectiv de interes general al Uniunii Europene, nu împiedică încadrarea acestora la categoria de „bagaj” atunci când sunt transportate cu avionul.
Decizia șocantă a Curții de Justiție a Uniunii Europene a stârnit controverse. Cât va primi femeia despăgubiri
Compania aeriană a recunoscut responsabilitatea pentru incident și s-a arătat dispusă să plătească despăgubiri, însă doar în limita valorii stabilite pentru pierderea bagajelor, conform regulilor internaționale. Pasagera nu făcuse o declarație specială privind valoarea animalului la momentul check-in-ului, o procedură recomandată pentru bunurile considerate valoroase. Curtea Europeană a explicat că noțiunea de „bagaj înregistrat” se aplică atât obiectelor materiale, cât și animalelor transportate la cală, întrucât termenul „pasager” se referă exclusiv la persoane.