5 lucruri pe care trebuie să le știi dacă vrei să deschizi o florărie. Iată planul de afacere

Vrei să deschizi o afacere locală, dar nu știi cum?! Noi îți expunem planul de afacere pentru a deschide o florărie. Planul expus pas cu pas, chiar aici.

Georgiana Balaban, miercuri 18 noiembrie 2020 , 20:15

planul de afacere pentru florărie
Cinci pași în deschiderea unei florării.[Sursa foto: Captură KANAL D]
DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Primul lucru asupra căruia trebuie să te decizi este dacă vrei o afacere online sau offline. De asemenea, ce cunoștine deții în materie de flori și aranjamente florale. Înainte de a lansa afacerea poți urma câteva cursuri de florist au o practică într-un atelier, urmând ca pentru propria afacere să scoți, inițial, din buzunar, circa 10.000 de euro.

„În primul rând, un antreprenor care vrea să deschidă o florărie trebuie să aibă cunoștințe solide atât despre flori, cât și despre partea de creație în conceperea aranjamentelor și a buchetelor. Dacă la toate acestea se adaugă și pasiunea pentru flori, se obține astfel un mix ideal pentru un începător. Din experiență, recomand câteva cursuri la început sau, de ce nu, practică într-o florărie sau atelier.”, a declarat Marius Dosinescu, CEO și fondator al firmei FlorideLux.

Cursul de florist îți oferă informații despre cum să vinzi buchete de flori , dar și cum să realizezi diferite aranjamente florale. Prețul unui curs de design floral poate începe de la 400 de lei și ajunge la 2.700 de lei. Durata variază între patru zile, a câte cinci ore pe zi și 12 săptămâni, cu o ședință de o oră pe săptămână.

planul de afacere pentru florărie
Aranjamente din săpun. [Sursa foto: Captură KANAL D]

Florărie online pe timp de pandemie vs. florărie offline

„În al doilea rând, trebuie să știe foarte bine ce tip de afacere vrea: online, offline sau să își stabilească ponderea online vs. offline. În funcție de această alegere va putea decide dacă va opta pentru un spațiu mai ieftin, dar care nu are vad sau pentru unul mai scump, care îi asigură vad comercial. Vadul comercial nu se poate face de unul singur. De exemplu, de multe ori este mai convenabil să intri într-o zonă plină de florării, decât să alegi un spațiu izolat. De aceea, un antreprenor trebuie să fie atent și să ia în calcul mai mulți factori. În funcție de obiectivele stabilite trebuie să își înregistreze o societate, iar eu recomand ca forma SRL-ul” a explicat Marius Dosinescu pentru wallstreet.ro.

planul de afacere pentru florărie
Cum să faci bani cu aranjamentele florale.[Sursa foto: Captură KANAL D]

Citeste si: Actrița Ashley Tisdale este însărcinată pentru prima dată

Citeste si: Descoperire din senin a astronomilor. Planeta Venus ar putea ascunde viață!

Suma minimă pentru a deschide o florărie este de 1.500 de euro, iar suma maximă poate ajunge și până la 20.000 de euro. Totul depinde de spațiul pe care îl alegi pentru a deschide afacerea.

„Investiția în deschiderea unei florării ar trebui să fie de minimum 10.000 de euro. Dar dacă dorești să deschizi o florărie la standarde de calitate ridicate, atunci investiția minimă crește la 20.000 de euro. Cu toate acestea, practica ne arată că s-au putut deschide florării și cu investiții de doar câteva mii de euro, între 1.500 și 3.500 de euro”, adaugă Dosinescu.

Potrivit fondatorului FlorideLux, o florărie ar trebui să funcționeze cu minimum doi angajați, iar după primul an de funcționare, să înregistreze venituri de circa 60.000 de euro.

Planul pentru a porni o afacere cu flori

Planul de afacere pentru a da startul unei florării diferă. O florărie premium diferă de una obișnuită. Prima categorie va vinde buchete premium cu design și flori mai puțin întâlnite în florăriile obișnuite. Locația va fi una deosebită, amplasată în centre comerciale mari sau stradal, în zone precum Piața Dorobanți sau Calea Victoriei din București.

planul de afacere pentru florărie
Trandafirino-flori din săpun. [Sursa foto: Captură KANAL D]

„Pentru florăriile noastre, planul pentru deschidere începe cu identificarea oportunității și a unei locații potrivite. De exemplu, recent am deschis o nouă florările în centrul comercial Plaza România. Am analizat oportunitatea prin prisma trendului ascendent al vânzărilor celorlalte două florării deschise în mall-uri din București (în AFI și Băneasa) și am decis că amplasarea în spații comerciale mari este o alegere strategică de succes. Apoi, am avut o perioadă de test, în care Floria a operat un pop–up store în Plaza România și am constatat că există interes ridicat în zonă pentru tipul de design și servicii floristice premium pe care le oferă conceptul nostru. Astfel, am ales să dezvoltăm rețeaua Floria într-un spațiu accesibil atât pe segmentul corporate, cât și rezidențial”, a explicat Adrian Ciucur, CEO al grupului Floria, conform wallstreet.ro.


Abonează-te pe

Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si