Rezidențiat 2025: Află tot ce trebuie să știi despre examenul din acest an
Ministerul Sănătății organizează examenul de Rezidențiat 2025 duminică, 16 noiembrie. Acesta se va desfășura simultan în toate centrele universitare din țară, pentru domeniile medicină, medicină dentară și farmacie.
Concursul se organizează anual la nivel național, sub coordonarea Ministerului Sănătății. Absolvenții facultăților de medicină, medicină dentară și farmacie vor concura pentru locurile și posturile disponibile în sistemul sanitar, numărul acestora urmând să fie stabilit de minister în funcție de necesarul de specialiști și strategiile privind resursele umane în sănătate.
Modificări importante pentru sesiunea 2025
Anul 2025 aduce schimbări semnificative în organizarea și desfășurarea rezidențiatului, potrivit Ordinului comun MS-MEC nr. 1.066/3.769/2025, publicat în Monitorul Oficial pe 5 mai 2025.
UMF-urile preiau coordonarea rezidențiatului
Cea mai importantă modificare este transferul responsabilității privind pregătirea rezidenților de la direcțiile de sănătate publică (DSP) către universitățile de medicină și farmacie (UMF).
Astfel, UMF-urile vor avea atribuții privind:
- organizarea repartițiilor inițiale și ulterioare,
- gestionarea modulelor de formare,
- stabilirea rotațiilor în spitale,
- colaborarea cu coordonatorii de program și spitalele universitare.
DSP-urile vor rămâne implicate doar pentru specialități precum igienă, epidemiologie, sănătate publică și management sanitar.
Cum se face repartiția candidaților la Rezidențiat 2025
1. Repartiția inițială
Se face în ordinea punctajului obținut la concurs.
Se ține cont de preferințele candidaților și de numărul de locuri/posturi.
2. Repartiția pe module de pregătire
Realizată de universități, în parteneriat cu spitalele.
Se face cu avizul coordonatorilor de program și în limita locurilor disponibile.
3. Rotațiile ulterioare
Tot UMF-urile decid rotațiile pe specialități.
Se respectă curriculumul național de rezidențiat și nevoile de formare profesională.
Registrul matricol și caietul electronic al rezidentului
O altă noutate majoră este crearea Registrului matricol național al rezidenților, în care vor fi înscriși toți medicii confirmați în rezidențiat.
În plus, fiecare rezident va avea un caiet electronic standardizat, care va monitoriza întregul parcurs profesional. Acesta va cuprinde:
- lista cazurilor examinate,
- activitățile practice desfășurate,
- respectarea baremelor curriculare,
- progresul în fiecare modul de pregătire.
Completarea corectă a caietului este obligatorie și va fi esențială pentru evaluarea periodică și finală a rezidenților.
Este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, şi deţine o experienţă de 14 ani în cadrul presei din România.
Şi-a început cariera în presa scrisă, iar ulterior a făcut tranziţia către mediul online, în special pe segmentul SEO.
În prezent, ocupă poziţia de SEO Specialist pentru stirilekanald.ro şi radioimpuls.ro, din cadrul trustului Dogan Media.
Este pasionată de lectură, schi, drumeţii montane, de pictură şi de tot ce înseamnă tehnologie.