Decât să ai ceva de rezolvat prin telefon, mai bine renunți! Își spun acest lucru de multe ori românii care așteptă și zeci de minute să le răspundă cineva într-un call-center. În Spania, în schimb, timpul maxim de așteptare la telefon este de 3 minute.
"Momentan, toți operatorii noștri sunt angajați în alte convorbiri. Apelul dvs. va fi preluat în cel mai scurt timp. Vă rugăm așteptați!"
Asta aud deseori chiar și timp de zeci de minute cei care accesează serviciile de relații cu clienții, fie ele din instituțiile publice sau de la unele firmele private.
Așteptăm zeci de minute
Cosmin lucrează în IT și povestește că, la un moment dat, a traversat Bucureștiul în timp ce aștepta să-i răspundă cineva la call center. Mai mult...
"De foarte multe ori mi s-a blocat apelul de la furnizorul de telefonie mobilă pentru că intra sistemul automat. Nu mai țin minte exact, dar cred că a durat mai mult de jumătate de oră."
Răbdarea de fier și hazul de necaz par să fie armele celor care au ceva de rezolvat prin telefon!
"Cât ai așteptat cel mai mult? 10-15 minute.. Timp în care ți s-a spus ce? Timp în care am ascultat muzica aia relaxantă și frumoasă."
Citeste si: Vara aduce mai mult joc al minţii, poveşti de iubire şi multă distracţie şi relaxare, la Kanal D!
Adina Iliescu, reporter Kanal D: "Au trecut mai bine de 4 minute, timp în care nu am intrat încă în legătură cu un operator call center. Robotul ne îndeamnă să avem răbdare și să așteptăm pentru a ne rezolva problema."
Proiect de lege în Spania care prevede limita maximă de așteptare să fie 3 minute
Spania a găsit totuși o soluție pentru a rezolva această problemă.
Citeste si: Rusalii 2022: Pe ce dată pică sărbătoarea în calendarul ortodox? Românii au parte de o nouă mini-vacanţă
Bogdan Badea, expert: "Majoritatea companiilor au încercat să automatizeze aceste lucruri prin diferiți roboței sau prin diferite metode prin care apeși diferite taste și ajungi foarte greu să vorbești cu un operator."
Citeste si: Uniunea Europeană pregătește al șaselea pachet de sancțiuni împotriva Rusiei
Protecția Consumatorului a fost sesizată de nenumărate ori cu privire la timpii de așteptare în call center.
A absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, iar ulterior a obținut un master în comunicare digitală.
”Sunt o fire curioasă și dornică de a învăța tot timpul lucruri noi. Printre interesele mele se numără călătoriile, cititul și social media. Întotdeauna mi-a plăcut să scriu și să folosesc cuvintele pentru a transmite mai departe povești oamenilor. De asemenea, îmi place să fiu tot timpul informată, astfel că job-ul de redactor de știri a venit ca o potrivire perfecta”.
Îi place rapiditatea cu care circulă informația în mediul online și adrenalina pe care o oferă o știre de ultimă oră:
”Cred cu tărie că viitorul jurnalismului cuprinde și zona digital”.