Există o meserie care este plătită cu 5.000 de lei în țara noastră. Cu toate acestea nu multă lumea o vrea.
Trebuie să știți că în România există zeci de mii de oferte de muncă. Unele cuprind salarii de până la 7.000 de lei. În ultima vreme, românii refuză o meserie care este plătită cu 5000 de lei. Vezi ce au transmis reprezentanții unei primării.
Citește si: VIDEO- Bacalaureatul nu mai este o piedică în calea tinerilor care vor să se angajeze
Sunt multe locuri de muncă bine plătite, în țară, însă sunt neocupate. Oamenii refuză să facă sacrificii și refuză locurile unde este mult de muncă. Totuși, există o meserie plătită cu 5000 de lei în România, dar pe care nu o vrea nimeni. Ce spun reprezentanții unei primării.
Meseria refuzată de români
Lucrările la tronsonul cinci din Curtea de Argeș- Pitești al Autostrăzii Sibiu- Piteşti au început încă din data de 1 septembrie 2021.
Potrivit informațiilor furnizate de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la momentul actual, pe acest tronson de drum lucrează 626 de persoane, dintre care 47 sunt de naționalitate străină, asiatici, persoane din Vietnam în special.
Citește si: Zodiile care se vor îmbogăţi până la sfârșitul anului
Conform surselor, numărul angajaților din străinătate de pe șantier va creşte până la începutul verii, adică ar fi trebuit să crească deja. S-a estimat că până la data de 1 iulie, pe șantierul tronsonului cinci vor lucra minim 1.000 de oameni, iar cel puţin 150 dintre aceştia vor fi din Asia.
Reprezentanții Primăriei Merișani spun că mulți români din comună au fost angajați aici. Mulți români aleg să nu lucreze și să primească acel ajutor social de la primărie, în loc să lucreze și să primească suma de 5000 de lei.
Citește si: Ce salariu are un chelner în 2022?
„Au fost angajaţi destui de la noi din comună. Problema e că sunt şi destui care refuză salariile bune oferite de italieni pe șantier. Am avut destule cazuri de oameni care au preferat să stea acasă în continuare pe un ajutor social de câteva sute de lei, în loc să primească 5.000 de lei salariu. Şi asta în condițiile în care şantierul e la doar câțiva kilometri de locuințele unora dintre cei care primesc ajutoare sociale. E greu cu unii români, s-au obişnuit cu ajutoare sociale şi nu prea îi mai interesează munca. La unii, lenea e atât de mare cum nu vă puteţi imagina... Italienii au pus multe anunțuri de angajare, dar prea puţini sunt interesați. Culmea e că au venit mai mulţi oameni din alte județe să se angajeze aici pe șantier”, au declarat, pentru adevarul.ro, reprezentanții Primăriei Merişani.
Tronsonul cinci al Curții de Argeş- Piteşti are o lungime totală de 30,35 kilometri, iar contractul pentru acest tronson de drum a fost semnat în urmă cu doar doi ani de compania italiană Astaldi. Valoarea contractului se ridică la 1,7 miliarde de lei fără TVA, din fonduri europene nerambursabile. Dacă nu apar diverse probleme, tronsonul cinci ar trebui finalizat cel târziu până în septembrie 2025.
Citește si: În ce condiții ar putea fi majorate salariile angajaților din sectorul privat: „Guvernul se opune categoric”
„Sunt aici ca să-ți transmit informația în timp real” - Relatează adevărul și duce mai departe tehnicile învățate în cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București. Cu trei ani de licență și doi ani de master, plus experiența acumulată în presă, se declară o adevărată jurnalistă.
„Asta mi-am dorit să fac dintotdeauna. Sunt o persoană cu bun simț, iubesc ceea ce fac, iubesc oamenii, animalele, natura și lucrurile frumoase. Ca un jurnalist adevărat, citesc și sunt preocupat de dezvoltarea personală. Sunt aici pentru mine, pentru tine, pentru voi, pentru a face ca lucrurile să funcționeze cum trebuie în țara noastră"
Georgiana Balaban ocupă funcția de traffic manager.