A fost lansată platforma pentru acordarea șomajului tehnic. Documente necesare
Guvernul a anunțat joi lansarea platformei pentru înregistrarea documentelor necesare pentru șomajul tehnic.
Platforma aici.gov.ro ofertă posibilitatea tuturor persoanelor juridice să transmită către reprezentanţele judeţene ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţelor de Muncă (ANOFM) cererea pentru solicitarea şomajului tehnic potrivit OUG 30/2020 modificată prin OUG 32/2020.
„Şomajul tehnic permite societăţilor private să solicite plata de la bugetul de stat a 75% din salariul mediu brut pe economie tuturor angajaţilor respectivelor societăţi”, se arată în comunicat.
Citeste si: Sute de mii de contracte de muncă au fost suspendate. Anunțul Ministerului Muncii
Citeste si: Florin Cîțu:" Nu luăm în calcul tăieri de salarii şi pensii"
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei
coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate.
Cuantumul indemnizatiei care se platește din bugetul asigurarilor pentru șomaj este egala cu 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din caștigul salarial mediu brut prevazut de Legea
bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 (Legea nr. 6/2020). Caștigul salarial mediu brut conform legii este
de 5.429 lei. Indemnizatia platita din bugetul asigurarilor pentru șomaj nu poate fi mai mare de 4.072
Sumele solicitate din bugetul asigurarilor pentru somaj se platesc de catre AJOFM/ ANOFM Bucuresti in contul angajatorului (cont deschis la banca comerciala, indicat in cerere), in termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor.
Citeste si: CNAS, precizări privind serviciile medicale pe perioada stării de urgență
In termen de 3 zile lucratoare de la primirea sumelor, angajatorii platesc indemnizatiile salariatilor pentru care s-au solicitat.
1. Cerere acordare a șomajului tehnic
2. Declarație pe propria răspundere
3. Lista de angajați
Angajatorul va interacționa online cu Agențiile Județene de Operare a Forței de Muncă (AJOFM), în funcție de județul în care are sediul social.