VIDEO | Terapia care ne scapă de stres

Studiile arată că 75% dintre români se declară stresați sau suprasolicitați la locul de muncă, de aceea, pentru a combate boala secolului, specialiștii au descoperit câteva remedii simple care fac minuni in astfel de cazuri.

D.S., marți 21 ianuarie 2020 , 14:43

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Stresul poate fi combatut cu succes prin ras. Si daca nu putem sa ne cream o astfel de stare acasa, putem merge la sedinte colective de ras. De exemplu, intr-o sala din Bucuresti, zeci de persoane vin cel putin de trei ori pe saptamana sa faca terapie prin ras.

VERONICA MATHEW, profesor scoala yoga: În momentul în care râdem, corpul produce hormoni fericiți, să spune, serotonină, dopamină, oxitocină și atunci râsul este pozitiv! Terapia prin râs este o terapie mai complexă decât sună. În sensul în care facem mai multe tipuri de exerciții, dat fiind că scopul este relaxarea, atunci facem exerciții pregătitoare de respirație, în care coordonăm inspirația și expirația cu mișcările corpului, asta ajută în primul rând la relaxare mentală și apoi la relaxarea fizică!

MIA practică acestă terapie de mai bine de trei ani, lucrează în publicitate, unde stresul este la cote inalte, iar râsul o ajută sa se relaxeze.

MIA MUNTEANU: Cu siguranță te relaxează pentru că râsul te relaxează foarte tare și mai ales dacă ai avut o zi extrem de stresantă cu deadline-uri strânse și termene limită, este o stare de bine, ai un somn odihnitor și reușești să adormi foarte repede. Te simți ca un fulg de nea când ajungi acasă și pui capul pe pernă!

Citeste si: Ai nevoie de un masaj terapeutic? Five Massage este primul salon de masaj care ofera masaj cu meditatii ghidate

Psihologii au descoperit că, după o porţie sănătoasă de râs, avem toate şansele să scapăm de stres şi să fim mai protejați de boli! Indicat ar fi ca 15 minute pe zi sa fie alocate rasului.

CĂTĂLINA BARNEA, PSIHOLOG: În primul rând, cred că o persoană, un prieten care este optimist și care are simțul umorului bine dezvoltat este cel mai la îndemână. În al doilea rând, ne putem redirecționa către comedii, către filme care ne stârnesc umorul, către activități de societate, către jocuri de societate.

Pe lângă terapia prin râs, specialiștii au descoperit că și scrisul, coloratul sau muzica ne pot scapa de stresul cotidian.

SINCRON CĂTĂLINA BARNEA PSIHOLOG: Terapia prin scris este binevenită în caul persoanelor creative. Putem să avem un jurnal personal, în care să ne notăm tot ceea ce ne este nouă greu de exprimat și atunci practic eliminăm dinăuntrul nostru toate traumele pe care le-am acumulat și ne ajută să ne detensionăm!

Terapia care ne scapă de stres

Acest lucru este valabil și în cazul lui Flavius! Are 23 de ani și lucrează într-un mediu stresant, iar asta l-a determinat să se refugieze în scris!

FLAVIUS SIMION: Când eram mai mic am început să țin jurnale și cred că e cea mai bună modalitate perin care un copil, adolescent și nu știu chiar și o persoană de 30 de ani care își ține un jurnal începe să se autocunoască foarte bine și să știe cine este el ca persoană, și așa am aflat cine sunt eu ca om!

REPORTER: Este scrisul o terapie împotriva stresului?

Citeste si: VIDEO | Poveștile de succes, premiate

FLAVIUS SIMION: Pentru mine, chiar este! Dintotdeauna am crezut că scrisul - și arta, în general - este ca un refugiu pentru mine și totodată în ea, în artă, în scris, noi ne refulăm frustrările, stările anxioase, uneori depresia și totodată stresul cotidian!

Scrierea evenimentelor care ne marchează viata ne ajuta la menţinerea stării de sănătate psihică, dar şi fizică. Specialistii sustin ca doar 20 de minute petrecute făcând această terapie diminuează stresul si întăreşte sistemul imunitar.

Clipul zilei pe KANALD.RO:
Te-ar putea interesa si