Alimente care ne ajută sistemul digestiv

Alimente care ne ajută sistemul digestiv: Un corp sănătos înseamnă, în primul rând o alimentație sănătoasă. Aparatul digestiv este printre primele care dau semne atunci când ceva nu este în regulă cu sănătatea noastră. Iar multe probleme pot fi rezolvate, in primul rând, prin alimentație. De ce trebuie să tine cont aflăm din Rubrica de Sănătate.

Webeditor: Mircea Pop marți 16 noiembrie 2021 , 13:15

Alimente care ne ajută sistemul digestiv
Alimente care ne ajută sistemul digestiv[Sursa foto: Captură Stirile KANAL D]
DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Un sistem digestiv sanatos este baza care previne aparitia problemelor de sanatate ale colonului.

Dar pentru asta, trebuie sa stim ce anume sa mancam. Iar primele in topul „medicamentelor” minune sunt chiar vedetele sezonului: muraturile.



"Murare inseamna acid lactic, fermentatie! Otetul nu mureaza, otetul acreste. Haideti sa facem diferenta intre varza murata sau castravetii murati in otet si castravetii murati in moare, in apa cu sare. Daca vrem beneficii mancam murat in apa cu sare", explică dr. Lygia Alexandrescu, specialist în nutriţie.

In cazul in care organismul este sensibil la cantitatile mari de sare continute de muraturi, acestea pot fi inlocuite cu borsul. Sau cu o categorie complet diferita: lactatele fermentate.

Citeste si: VIDEO- Mesele încărcate de sărbători se răzbună acum pe dieta noastră

Alimente care ne ajută sistemul digestiv

Alimente care ne ajută sistemul digestiv

Chefirul, sănătos pentru colon

"Vedeta este chefirul, pt ca el trece prin doua tipuri de fermentatie acida si fermentatie alcoolica si-atnci numarul de probiotice esste mult mai mare.

O persoana care are probleme de constipatie, de exemplu, sau care are chiar scaune diareice, opusul constipatiei, fiecare dintre aceste persoane poate consuma chefir si el va actiona in sensul diminuarii problemei", precizează Lygia Alexandrescu.

Un mare avantaj pentru sanatatea colonului sunt si fibrele alimentare, care au rol de curatare a intestinului dar si de scadere a colesterolului din sange. Se gasesc in special in cereale dar si in legume.

Citeste si: Dressing fără calorii pentru salată, gata în 3 minute. E absolut delicios!

Nicio zi fără cereale

"Din grau, painea din secara, painea care are un pic de ovaz, ovazul in sine, in combinatii corecte, ca nu ne apuca sa amestecam cerealele cu iaurt ca sa obtinem mai multe probiotice. Ele sunt minunate dar nu se cosnuma la aceeasi masa. Fibrele sunt glucide, sunt glucide complexe, zaharuri, polizaharide si se vor combina cu monozaharide, adica cu fructe", spune Lygia Alexandrescu.

" Fasole verde, fasole uscata, humus, care la fel e foarte usor de consumat, acestea ar fi cateva alimente extrem de importante. Fructele si legumele proapste nu mai vorbim, pentru ca sunt si ele sursa de fibra de foarte buna calitate, sursa de antioxidanti, sursa de enzime, de viata pana la urma…", afirmă Lygia Alexandrescu.

Citeste si: VIDEO- Nu dormiți bine? Aveți mare grijă la mâncarea de seară!

Desi proteinele pot sa reprezinte un risc pentru sanatatea sistemului digestiv, exista o exceptie de la regula: proteinele existente in peste, care sunt complexe si mult mai sanatoase. Iar daca vreti sa stati departe de orice problema gastrica, ar fi bine sa evitati, de exemplu carnea rosie.

Alimente care ne ajută sistemul digestiv

Alimente care ne ajută sistemul digestiv

[Sursa foto: Captură Stirile KANAL D]

Carnea roşie, consumată cu moderaţie

"Vorbim despre carnea rosie, mai mult de 200 de g. de carne rosie pe saptamana inseamna risc de 60 la suta de a avea modificari ale suprafetei colonului si la un moment dat, in viata, sa apara un diverticul sau tot felul de leziuni care la un moment dat sa duca la boli grave", a explicat Lygia Alexandrescu. 

Odata respectate aceste reguli, digestia organismului devine, ne asigura specialistul in nutritie, primul aliat de nadejde in lupta contra afectiunilor de orice tip.

 


Abonează-te pe

Partenerii nostri
kanald.ro
Anamaria Prodan, schimbare radicală de look după despărțirea de Laurențiu Reghecampf:... Anamaria Prodan, schimbare radicală de look după despărțirea de Laurențiu Reghecampf: „Frumos, nu?”
spotmedia.ro
Cum s-a format Omicron și de ce s-ar putea ca vaccinurile să nu ne protejeze de noua... Cum s-a format Omicron și de ce s-ar putea ca vaccinurile să nu ne protejeze de noua tulpină
spotmedia.ro
Urmează un weekend cu furtuni electromagnetice. Ce trebuie să știm și ne-ar putea afecta Urmează un weekend cu furtuni electromagnetice. Ce trebuie să știm și ne-ar putea afecta
b1.ro
Horoscop Alina Bădic pentru săptămâna 28 noiembrie – 4 decembrie. În această perioadă,... Horoscop Alina Bădic pentru săptămâna 28 noiembrie – 4 decembrie. În această perioadă, puterea e a celor echilibrați și cu forță sufletească (VIDEO)
infoactual.ro
Premoniția înspăimântătoare a Babei Vanga pentru 2022. Oamenii ar putea să se piardă... Premoniția înspăimântătoare a Babei Vanga pentru 2022. Oamenii ar putea să se piardă complet
infoactual.ro
Baba Vanga: Oamenii vor ajunge in cele din urma sa isi cunoasca fratii lor spirituali... Baba Vanga: Oamenii vor ajunge in cele din urma sa isi cunoasca fratii lor spirituali din alte lumi
evz.ro
Raflia, anunțul care pune pe jar România. Dispare certificatul verde? Factorul la care... Raflia, anunțul care pune pe jar România. Dispare certificatul verde? Factorul la care nimeni nu s-a gândit
doctorulzilei.ro
Uniunea Europeană propune un termen de expirare pentru pașapoartele covid. Despre ce... Uniunea Europeană propune un termen de expirare pentru pașapoartele covid. Despre ce termen e vorba și cum îl putem prelungi?
romaniatv.net
Motivul pentru care Neti Sandu se trezește în fiecare zi la 2:30. "Nu am... Motivul pentru care Neti Sandu se trezește în fiecare zi la 2:30. "Nu am reușit în 27 de ani să îi conving că e părul meu!"
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si