Alimente cu vitamina A: Lista completă

Vitamina A este o vitamină esențială de care organismul are nevoie pentru creștere și dezvoltare. Este, de asemenea, vitală pentru recunoașterea celulelor, vedere, funcția imună și reproducere. De asemenea, ajută inima, plămânii, rinichii și alte organe să funcționeze corect.

Author: Catalina Popa vineri 30 iulie 2021 , 13:30

Alimente cu vitamina A: Lista completă
Alimente cu vitamina A: Lista completă
DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Vitamina A (retinol)

Se referă la tipurile de oligoelemente solubile în grăsimi. Pentru a crește calitatea digerabilității, se recomandă utilizarea cu o anumită cantitate de produse care conțin grăsimi în proporție de: 1 kg de greutate- 0,7- 1 gram de grăsime.

Efectul vitaminei A asupra corpului:

Citeste si: Câte calorii are un pepene roşu? Dar unul galben?

Un efect pozitiv asupra muncii organului vizual.

Normalizează producția de proteine.

Întrerupe procesul de îmbătrânire.

Participă la formarea țesutului osos și a dinților.

Crește imunitatea, ucide bacteriile infecțioase.

Normalizează funcțiile de schimb.

Afectează producția de hormoni steroizi.

Afectează repararea țesutului epitelial.

Creează condiții pentru dezvoltarea embrionului, contribuie la creșterea greutății fetale.

Citeste si: Cum să slăbești în 6 luni fără să-ți tai stomacul? Cât costă injectarea de botox în burtă

Alimente cu vitamina A: Lista completă
Alimente cu vitamina A: Lista completă

Mineritul valabil în cantități suficiente conține cele mai comune produse:

morcovi;

Citeste si: Ce face Marius Elisei, la o lună după ce s-a despărțit de Oana Roman: „Sunt gata să fiu fericit”. Bărbatul a apărut pe Internet cu zâmbetul până la urechi- kanald.ro

Citeste si: Culiță Sterp aruncă bomba: „Băiatul meu din prima căsătorie!”. Și-a luat prin surprindere toți fanii cu declarația asta- wowbiz.ro

caise;

dovleac;

spanac;

patrunjel (verde);

ficat de cod;

ulei de pește;

lapte (întreg);

cremă;

unt (cremă);

ouă (gălbenușuri);

Consumul zilnic de vitamina A este:

pentru femei 700 mcg;

pentru bărbați, 900 micrograme;

Deficiența de vitamina duce la următoarele tulburări în organism:

Insuficiență vizuală ca urmare a producției scăzute de lacrimi, ca lubrifiant.

Citeste si: „Comunicăm destul de rar.” Lucian Viziru, despre cearta cu Augustin- kfetele.ro

Citeste si: Shakira vrea să îl ruineze finaciar pe Gerard Pique! Cum i-a închis deja ușile fostului fotbalist după ce a înșelat-o- radioimpuls.ro

Distrugerea stratului epitelial, creând protecție pentru organele individuale.

Creșterea lentă.

Imunitate redusă.

Alimente bogate în Vitamina A

Vitamina A -  Germeni de grau

Produsele integrale sunt pe departe mult mai sanatoase decat produsele din faina alba – dar de ce oare? In timpul fabricarii fainii, nu doar ca se indeparteaza prin cernere atat membrana exterioara a semintei bogata in vitamine, cat si germenii.  Acestea sunt foarte bogate in vitamine, mai ales in vitamina B si vitamina E: 50 de grame de germeni de grau contin de exemplu aproape 12 miligrame de vitamina E si acopera astfel aproape necesarul zilnic al unui adult. Painea si chiflele integrale contin spre deosebire de cele din faina alba toate componentele semintei cerealei si alimenteaza organismul uman cu subtante nutritive considerabil mai multe.

Sugestie: Germenii de grau nu se asimileaza doar din produse din faina integrala ci acestia se pot achizitiona si separat. Deosebit de sanatoasa este o lingurita de germeni de grau in portia de Musli de la micul dejun.

 

Vitamina A -  Catina alba

Nici lamaile si portocalele nu fac fata acestia: catina alba contine aproape de 10 ori atata vitamina C cat citricile si fac parte astfel din alimentele cele mai bogate in vitamine. Este depasita doar de macese si ciresele de Acerola. Necesarul zilnic al unui adult este acoperit cu peste 100% doar de 50 de mililitri de suc de catina alba: Prin suc se asimileaza aproximativ 130 de miligrame de vitamina C, iar necesarul zilnic este de 100 miligrame. Pe langa vitamin C, catina alba mai contine si Provitamina A, diferite alte vitamin din grupa B precum si vitamin E.

 

Vitamina A -  Somonul

Somonul si alti pesti de mare se afla in linia intai datorita continutului lor mare de acizi grasi Omega-3. De asemenea somonul este si un bun furnizor de vitamine: el este bogat in vitamina B6, iar pe langa aceasta mai contine si niacina, acid pantotenic precum si vitamina B12.

Pentru o alimentatie echilibrata, ar trebui cel putin o data pe saptamana sa servim un peste gras in meniul nostru. Pe langa somom mai enumeram si alte sortimente de peste precum macroul sau heringul. Trebuie insa de asemenea mentionat faptul ca prin fierbere si prajire se pierd pana la 3o la suta din continutul initial de vitamina B6. La produsele congelate, pierderea poate fi chiar mai mare.

 

Vitamina A -  Broccoli

Broccoli este deosebit de bogat in vitamina K: doar 100 de grame pot acoperi necesarul zilnic al unui adult cu 100%. Pe langa vitamina K, Broccoli mai contine si acid pantotenic, acid folic si vitamina C. Si alte sortimente de legume verzi precum spanacul, varza de Bruxelles sau mazarea pot contribui la necesarul zilnic de vitamina K.

Pe langa continutul mare de vitamina, Broccoli este recomandat deoarece contine substante cunoscute pentru prevenirea sau combaterea cancerului. Consumul regulat de butoni florali verzi ar trebui sa scada riscul cancerului de vezica, san, intestin si prostata.

 


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si