
1 din 2 | Care sunt cele două scenarii dupa care vor funcţiona şcolile începând cu 13 septembrie 2021

2 din 2 | Care sunt cele două scenarii dupa care vor funcţiona şcolile începând cu 13 septembrie 2021
Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă și ministrul Educaţiei şi Cercetării, Sorin Mihai Câmpeanu au anunțat de la 1 septembrie 2021, scenariile după care vor funcționa școlile în anul şcolar 2021 – 2022. Află care sunt cele două scenarii care se vor aplica în școli, începând cu 13 septembrie!
Iată cele două scenarii dupa care vor funcţiona şcolile începând cu 13 septembrie 2021!
Scenariile dupa care vor functiona scolile incepand cu 13 septembrie 2021
Potrivit autorităților, dacă rata de infectare trece de 6 cazuri de Covid-19 la mia de locuitori, nu vor mai fi permise nici activitățile remediale, a anunțat ministrul Educației. Noile reguli pentru deschiderea școlilor prevăd aplicarea a două scenarii cu prag la rata de infectare 6/1.000
Documentul integral, publicat pe edupedu.ro, cu regulile ce trebuie respectate de elevi și profesori începând cu data 13 septembrie 2021 poate fi consultat AICI!
Sorin Cîmpeanu a declarat că până la 6 la mie rată de infectare, toate creşele, gradiniţele şi şcolile funcţionează cu prezenţă fizică, iar după depăşirea acestui prag, rămân deschise doar creşele şi grădiniţele şi toţi elevii trec în online, cu excepţia învăţământului special.
Totodată, ministrul Ioana Mihăilă a anunțat că, în cazul in care va aparea un caz COVID-19 într-o clasă, în cazul celor de până la clasa a 6-a, copiii trec în online 14 zile, cu posibilitatea testării la 8 zile şi a reîntoarcerii la cursuri, dacă testele sunt negative, iar în cazul celor din clasele mai mari, copiii vaccinaţi sau care au trecut prin boală pot continua să înveţe faţă în faţă.
Cele două ministere au ajuns la un consens în privința purtării măștilor în afara școlii și au decis că purtarea acestora nu mai este obligatorie, cu excepţia festivităţii de deschidere a şcolii.
În situații justificate de infrastructură și resursele existențe, unitățile de învățământ sau unitățile conexe pot desfășura activități didactice în sistem online cu aprobarea Inspectoratului școlar județean, mai prevede documentul citat.
„Scenariile stabilite sunt în cea mai mare parte cunoscute. Până la atingerea ratei de infectare de 6 la mia de locuitori în localitate, toate creşele, grădiniţele şi şcolile vor funcţiona cu prezenţă fizică. După depăşirea ratei de 6 la mie, rămân deschise creşele şi grădiniţele. Toţi elevii intră în online, cu o singură excepţie: învăţământul special. Pentru învăţământul special, activităţile de terapie, activităţi prin care elevii cu cerinţe educaţionale speciale învaţă practic să supravieţuiască, vor fi permise şi după depăşirea ratei de infectare de 6 la mie.
Scenariul 1 cuprinde- participarea zilnică a tuturor antepreșcolarilor/ preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, până la incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori.
Scenariul 2 va include- a) Participarea zilnică cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor antepreșcolarilor/ preșcolarilor și elevilor din învățământul special, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
b) Participarea zilnică, în sistem online a tuturor elevilor, cu excepţia celor din învăţământul special.
În situaţii justificate de infrastructură şi resursele existente, unităţile de învăţământ/unităţile conexe pot desfăşura activităţi didactice în sistem online cu aprobarea ISJ/ISMB.
Citeste si: Reguli noul an școlar 2021- 2022: Anunț important pentru elevi și părinți
Rata de infectare de pana la 6 la mie
Scenariul 1 cuprinde- participarea zilnică a tuturor antepreșcolarilor/ preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, până la incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori.
Rata de infectare de peste 6 la mie
Scenariul 2 va include- Participarea zilnică, în sistem online a tuturor elevilor, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori, până la instituirea stării de carantină la nivelul localității.
a) Participarea zilnică cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor antepreșcolarilor/ preșcolarilor și elevilor din învățământul special, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
b) Participarea zilnică, în sistem online a tuturor elevilor, cu excepţia celor din învăţământul special.
În situaţii justificate de infrastructură şi resursele existente, unităţile de învăţământ/unităţile conexe pot desfăşura activităţi didactice în sistem online cu aprobarea ISJ/ISMB.
Citeste si: Sorin Cîmpeanu a anunțat când se vor închide școlile, din nou. În ce situație s-ar trece la sistemul online
Alte masuri luate in scoli
Ministrul sănătăţii a explicat că, în eventualitatea apariţiei un caz de COVID-19 într-o clasă, în cazul celor de până la clasa a VI-a, copiii trec în online 14 zile, cu posibilitatea testării la 8 zile şi a reîntoarcerii la cursuri, dacă testele sunt negative.
„Când apare un caz pozitiv, fie că este un caz simptomatic diagnosticat pozitiv sau dacă părintele a anunțat școala, atitudinea este pentru preșcolari și clasele pregătitoare ca elevii din clasa copilului diagnosticat pozitiv să continue învățământul online timp de 14 zile, dar se poate reveni din ziua a opta cu testare antigen rapidă, dacă testele sunt negative”, a afirmat Ioana Mihăilă. Ministrul sănătății a menționat că „măsurile de prevenție se mențin, distanțarea fizică, aerisirea permanentă a spațiilor închise din școală, menținerea obligativității purtării măștii în spațiile din interior”.
- Personalul didactic/nedidactic şi personalul didactic auxiliar implicat în procesul de învăţământ în unităţile de învăţământ special are obligaţia să poarte mască în permanenţă în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor, precum şi în sălile de clasă, cu excepţia situaţiilor în care procesul specific de predare/învăţare/recuperare impune un contact vizual complet, caz în care vor putea folosi viziere.
- În cazul elevilor din învăţământul special, masca de protecţie are caracter de recomandare adaptată specificului procesului educaţional, şi nu reprezintă o obligaţie. Sunt permise festivităţile de deschidere a anului şcolar/universitar, organizate doar în exterior, cu purtarea obligatorie a măştii de protecție şi fără ca durata acestora să depăşească 1,5 ore.
- Este permisă desfăşurarea orelor de educaţie fizică în săli de sport/spaţii interioare, fără obligativitatea purtării măştii de protecţie, în condiţiile în care rata de incidenţă cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică de 2/1.000.
- La o rată de incidenţă mai mare de 2/1.000, orele de educaţie fizică se pot desfăşura doar în spaţii deschise, fără obligativitatea purtării măştii de protecţie.
- Prin excepţie, preşcolarii nu au obligaţia purtării măştii de protecţie în timpul orelor de educaţie fizică, indiferent de rata de infectare. Cursurile pentru grupa/clasa suspendată se pot relua cu prezenţă fizică începând cu a 8-a zi de la data confirmării cazului, pentru elevii care se testează şi rezultatul este negativ.
- Prin excepţie, elevii claselor VII-XII/XIII, vaccinați împotriva virusului SARS-CoV-2, pentru care au trecut cel puţin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum şi elevii care au fost confirmați pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile, dar pentru care au trecut mai mult de 14 zile de la data testului pozitiv, pot continua cursurile cu prezenţa fizică.
Dacă un elev este confirmat cu Covid autoritățile vor aplica suspendarea cursurilor cu prezenţă fizică în unităţile de învăţământ preuniversitar/conexe se dispune pentru o perioada de 14 zile la apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învăţământ antepreşcolar/preşcolar sau clasă de învăţământ primar, gimnazial, liceal, profesional şi postliceal.
Astfel, în situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile cu prezenţă fizică pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2.
Elevii din schimbul următor continuă cursurile cu prezenţă fizică după o dezinfectare prealabilă a sălii de clasă.
Cursurile pentru grupa/clasa suspendată se pot relua cu prezenţă fizică începand cu a 8-a zi de la data confirmării cazului pozitiv, pentru elevii care se testează şi rezultatul este negativ.
Totodată, testarea elevilor se va face în a 8- a zi de la data confirmării cazului pozitiv de către cadrul medical din unitatea de învăţământ sau, acolo unde nu este posibil, de către o echipă mobilă din cadrul DSPJ/DSPMB. Până la efectuarea testului, elevii continuă activitatea didactică în regim online. Elevii care nu se prezintă la testare reiau cursurile cu prezenţă fizică dupa 14 zile de la suspendarea acestora.
Însă, prin excepţie, elevii claselor VII- XII/XIII, vaccinati împotriva virusului SARS-CoV-2, pentru care au trecut cel puţin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare precum şi elevii care au fost confirmati pozitiv pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile dar pentru care au trecut mai mult de 14 zile de la data testului pozitiv, pot continua cursurile cu prezenţa fizică.
A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, specializarea Comunicare și Relații Publice, în cadrul Universității din București.
Primii ei pași spre o carieră în jurnalism i-a făcut la postul de televiziune Kanal D, acolo unde a început mai întâi ca practicant în redacție, și ulterior a fost promovată pe o poziție de redactor de știri.
Alina are o experiență de aproape doi ani în domeniul presei și se declară pasionată de arta povestirii în scris. Printre pasiunile ei se numără și călătoriile, plimbările în natură care o inspiră de fiecare dată, lectura, dar și desenul și pictura.
Pasiunea pentru jurnalism a descoperit-o încă de pe băncile liceului, când se vedea deja în redacția unui post de televiziune cunoscut.
Acum, ca redactor de știri, poate spune că, pentru ea, scrisul înseamnă o comunicare fără blocaje, un instrument prin care poate transmite publicului multiple cunoștințe câștigate pe parcursul experienței acumulate. Uneori îi place să spună că scrisul poate însemna mult mai mult, și anume o evadare din cotidianul cenușiu, care o poate transpune într-un tărâm de poveste, plin de culoare și emoție. De asemenea, în redactarea articolelor pentru stirilekanald.ro îi place să relateze mereu adevărul și informațiile de actualitate.