Cât de mare e cea mai mare gaură neagră din Univers. Vei fi uimit de asta!

Cât de mare e cea mai mare gaură neagră din Univers. Oamenii de știință se străduiesc să dezlege de mai multe decenii misterul așa-numitelor "găuri negre", fenomene astronomice uluitoare care, conform teoriei, ar înghiți tot ce intră în orizontul lor gravitațional.

marți 26 ianuarie 2021 , 17:26

TON-618 intră în categoria găurilor negre „ultramasive”

In articol:

Cât de mare e cea mai mare gaură neagră din Univers. TON-618 a devenit un subiect extrem de fierbinte în studiul găurilor negre în ultimii ani, acesta fiind considerat drept cea mai mare gaură neagră cunoscută din univers.

Acest quasar hiper-luminos strălucește, spun astronomii de la NASA, cu puterea a peste 140 de trilioane de Sori, iar emisiile sale de lumină și radio au ajuns pe Pământ de la peste 10 miliarde de ani lumină distanță.

Citeste si: Calendarul astronomic al anului 2021. Când vor avea loc cele mai importante evenimente cerești

Cea mai mare gaură neagră din Univers

TON-618 s-ar afla la 10 miliarde de ani-lumină de Terra

Descoperită în 1957, TON-618 este localizată în constelaţia Canes Venatici şi are o masă estimată la numai puţin de 66 de miliarde de mase solare. Potrivit oamenilor de știință, TON-618 intră în categoria găurilor negre „ultramasive”, alături de alte găuri negre cu mase foarte mari, şi în care întreg sistemul nostru solar ar încăpea cu uşurinţă de mai multe ori.

O nouă descoperire din 2020

Astronomii au descoperit în prima jumătate din 2020 o gaură neagră supermasivă în centrul hiper-galaxiei Holmberg 15A despre care spun că est cea mai mare măsurată vreodată, un gigant de 40 de miliarde de ori mai greu decât Soarele.

Gaura neagră, care cântărește aproximativ două treimi din masa galaxiei noastre, se află în centrul unei galaxii eliptice, denumită Holm 15A, situată de 700 de milioane de ani lumină de noi.

Astronomii au urmărit mișcarea stelelelor în jurul găurii negre din centrul galaxiei supermasive și au creat un model care le-a permis să calculeze masa găurii negre.
La rândul ei, galaxia care o găzduiește, Holm 15A, este o galaxie supermasivă eliptică, formată prin coliziunea repetată a mai multor galaxii spiralate, cum este și Calea Lactee. Holm 15A este situată în centrul unui nor de galaxii denumit Abell 85.

SURVIVOR ROmania 2021. Zannidache, detalii in premiera despre relatia cu Ana Porgras!... SURVIVOR ROmania 2021. Zannidache, detalii in premiera despre relatia cu Ana Porgras! Starlin si Jador s-au incaierat in timpul Jocului de Recompensa! Cine i-a despartit?
demamici.ro
Naștere de vis într-un spital de stat din Austria. Maria: „M-am simțit ca un musafir... Naștere de vis într-un spital de stat din Austria. Maria: „M-am simțit ca un musafir într-un hotel, nicidecum ca o pacientă” | Demamici.ro
Cine este bărbatul de 68 de ani, din Onești, care a sechestrat și apoi a ucis doi... Cine este bărbatul de 68 de ani, din Onești, care a sechestrat și apoi a ucis doi muncitori, pe balconul locuinței sale. Criminalul a sunat chiar el la 112
monitorulcj.ro
12.582 de pacienți COVID-19, tratați în trei spitale din Cluj-Napoca. 97,64% rata de... 12.582 de pacienți COVID-19, tratați în trei spitale din Cluj-Napoca. 97,64% rata de vindecare
Ce se întâmplă când Luna Plină intră în Fecioară! Astrolog: „Atenție la vise!” Ce se întâmplă când Luna Plină intră în Fecioară! Astrolog: „Atenție la vise!”
Andreea Marin a vrut să își pună capăt zilelor: “Cum a fost cazul Mădălinei.” Cine a... Andreea Marin a vrut să își pună capăt zilelor: “Cum a fost cazul Mădălinei.” Cine a salvat-o!