Casa Naţională de Pensii Publice a anunțat că serviciile electronice au fost actualizate. Iată cum poți accesa platforma Revisal în care poți afla vechimea în muncă și contribuțiile tale!
Fiecare salariat din România îşi poate crea un cont de utilizator pe site-ul Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP) pentru a afla ce vechime în muncă a acumulat pentru pensia de stat.
Cum poți accesa platforma online Revisal?
Dacă îți vei crea un cont pe platforma online Revisal, poți afla rapid vechimea acumulată, prezentată fie ca situaţie lunară, fie ca situaţie anuală.
Astfel, primul pas este să îți faci un cont online pe site-ul oficial CNPP - www.cnpp.ro/web, pentru a putea vedea vechimea ta în muncă din evidențele autorităților. În acest sens, se completează un formular online pe site-ul www.cnpp.ro/web/guest/completare-formular, care apoi trebuie tipărit și prezentat, împreună cu actul de identitate (original și copie), la orice casă locală de pensii.
Citeste si: Ministrul Muncii, Marius Budăi, anunț despre creșterea pensiilor mici
Ulterior, vei primi un e-mail prin care vei putea seta parola contului, după care vei putea accesa efectiv contul tău din site-ul CNPP.
Iată ce trebuie să faci pentru obținerea unui cont online pe platforma Revisal!
Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP.
Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Toate campurile marcate cu* sunt obligatorii şi salvarea cererii nu este posibilă daca acestea nu sunt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea.
Structura formularului este următoarea:
Date de identificare:
- Numele şi prenumele
- CNP
- Adresa de e-mail
- Act de identitate
- Adresa de domiciliu.
Citeste si: Salariul minim în agricultură și industria alimentară va crește prin lege la 3.000 de lei brut
Se introduce text (Cod CAPTCHA)
Se apasă butonul de finalizare formular.
Astfel, după finalizarea completării formularului se apasă butonul Print pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie.
La ce date ai acces in Revisal?
Pentru obţinerea datelor de acces, după ce s-a tipărit cererea trebuie parcurse următoarele etape:
- Se semnează cererea;
- Solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul;
- Cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. După aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator şi parolă) solicitantului, pe e-mailul specificat de acesta în cerere.
Citeste si: Lege nouă pentru pensionare. Anunțul a fost făcut de Președintele României, Klaus Iohannis
Angajații vor primi acces online în REVISAL, pentru a-și verifica istoricul în muncă și dacă angajatorii le-au plătit contribuțiile.
Potrivit proiectului de lege, salariații, dar și foștii salariați vor acea acces pe platforma Revisal la datele care îi privesc. Astfel, ei vor putea să vizualizeze, să descarce sau să tipărească informațiile care îi interesează. Totodată, va fi posibilă și generarea online, precum și descărcarea unui extras din Registru.
Așadar, vechimea în muncă sau cea în specialitate va putea fi dovedită de angajați și cu extrasul obținut din Revisal, care se generează online și care are putere juridică.
Citeste si: Noi vești pentru pensionari. Ministrul Muncii: „Nu voi semna o reformă care să ducă la sărăcia cetățenilor”
După ce legea va fi promulgată de președintele Klaus Iohannis, Guvernul va adopta o hotărâre de guvern într-o perioadă de 60 de zile, prin care va fi stabilită procedura de acces online în platforma Revisal, precum și modalitatea de generare și de descărcare a extrasului, dar și condițiile în care va putea fi dovedită vechimea în muncă sau cea în specialitate prin extras.
A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, specializarea Comunicare și Relații Publice, în cadrul Universității din București.
Primii ei pași spre o carieră în jurnalism i-a făcut la postul de televiziune Kanal D, acolo unde a început mai întâi ca practicant în redacție, și ulterior a fost promovată pe o poziție de redactor de știri.
Alina are o experiență de aproape doi ani în domeniul presei și se declară pasionată de arta povestirii în scris. Printre pasiunile ei se numără și călătoriile, plimbările în natură care o inspiră de fiecare dată, lectura, dar și desenul și pictura.
Pasiunea pentru jurnalism a descoperit-o încă de pe băncile liceului, când se vedea deja în redacția unui post de televiziune cunoscut.
Acum, ca redactor de știri, poate spune că, pentru ea, scrisul înseamnă o comunicare fără blocaje, un instrument prin care poate transmite publicului multiple cunoștințe câștigate pe parcursul experienței acumulate. Uneori îi place să spună că scrisul poate însemna mult mai mult, și anume o evadare din cotidianul cenușiu, care o poate transpune într-un tărâm de poveste, plin de culoare și emoție. De asemenea, în redactarea articolelor pentru stirilekanald.ro îi place să relateze mereu adevărul și informațiile de actualitate.