Cele mai frecvente greșeli atunci când schimbi roțile mașinii

Odată cu încălzirea vremii, șoferii trebuie să se mobilizeze și să își schimbe cauciucurile de iarnă cu cele de vară. Șoferii care dețin două seturi de cauciucuri și le pot schimba singuri, dar trebuie să fie atenți la toate etapele operațiunii. Vezi care sunt cele mai frecvente greșeli care te pot costa scump când schimbi roțile mașinii.

Andreea Bolocan, luni 05 aprilie 2021 , 11:16

cum schimb corect cauciucurile
Schimbare de cauciucuri [Sursa foto: PixaBay]
DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Unii șoferi pot scăpa de acest mic chin al schimbării cauciucurilor de iarnă cu cele de vară și invers, atunci când aceștia dețin cauciucuri de tip all-season.

Astfel, cu puțin efort și o investiție într-un set de jante, șoferii pot schimba singuri roțile, economisind în timp nu doar bani, ci și timpul pierdut în cozile de la centrele de vulcanizare. Pașii care trebuie urmați sunt simpli, dar asta nu înseamnă că lucrurile nu pot merge prost în anumite situații.

Un singur pas greșit făcut în timpul schimbării roților de la mașină te poate costa scump, mult mai scump decât o vizită la vulcanizare. Mai jos ți-am dat exemple de cazuri în care șoferii greșesc atunci când își schimbă singuri cauciucurile la mașină.

Citeste si: Autobuze fără șofer pe străzile unui mare oraș din România

Șoferii nu folosesc o cheie dinamometrică

În momentul montării anvelopelor, prezoanele trebuie strânse cu o forță precisă, specificată de producător în manualul mașinii. Dacă acestea sunt strânse prea tare, vor fi foarte greu de desfiletat ulterior.

În plus, prezoanele vor fi tensionate, ceea ce poate duce la ruperea acestora în cazul unor forțe apărute brusc – frânare de urgență, spre exemplu. Dacă sunt strânse prea slab, riscă să se desfacă în timp, ceea ce poate duce la incidente grave și chiar accidente.

Sfat pentru șoferi

Cheia de roți din trusa mașinii are exact lungimea care să asigure o strângere rezonabilă folosind forța mâinilor.

Insistați la vulcanizare să nu strângă prezoanele cu cheia în T sau alte metode „șoferești” – va fi aproape imposibil să schimbați roata dacă faceți o pană mai târziu.

Citeste si: Care sunt șansele să ți se rupă cureaua de distribuție dacă nu o schimbi la timp

Șoferii poziționează cricul greșit

Pentru cei care nu știau asta, mașinile au puncte specifice sub praguri în care trebuie poziționat cricul.

Locul acestora diferă de la mașină la mașină – o privire în manual ar trebui să ajute în acest caz. În orice caz, dacă greșești locul în care trebuie montat cricul, cel mai probabil vei îndoi pragul sau un alt element metalic. Mașinile sunt construcții ușoare, și nu orice punct are suficientă rezistență pentru a susține greutatea mașinii. În plus, trebuie să fii atent la suprafața pe care montezi cricul.
Cele acoperite cu nisip sau pământ ies din discuție – nu au suficientă rigiditate pentru a susține mașina.

Anvelope de vară[Sursa foto: PixaBay]

Șoferii uită să inspecteze atent anvelopele montate

De multe ori, șoferii uită să inspecteze anvelopele înainte să le monteze sau chiar după montare. E o operațiune simplă, așa că mulți o trec cu vederea. Nu doar adâncimea profilului este importantă (recomandat cel puțin 2 mm pentru anvelopele de vară și 4 mm pentru cele de iarnă) ci și starea căii de rulare și a flancurilor. O uzură neuniformă poate indica că trebuie reglată geometria roților, amortizoarele trebuie înlocuite sau, pur și simplu, că presiunea de umflare a fost incorectă.

Șoferii rulează cu o presiune incorectă în pneuri

Nu trebuie să treceți cu vederea peste presiunea roților. Dacă roata arată „în formă”, e suficient pentru cei mai mulți. Numai că roata arată acceptabil pe o plajă largă a presiunii aerului, ceea ce poate duce la rularea cu anvelope prea umflate sau prea dezumflate. Imediat după schimbarea roților se recomandă ajustarea presiunii, valoarea corectă o găsiți în manual  sau pe montantul central al mașinii, pe partea șoferului. Șoferii nu ții cont de direcția de rotație

Majoritatea anvelopelor au un profil care impune o anumită direcție de rotație pentru performanțe optime de rulare. Aceasta este marcată pe flancul anvelopei cu o săgeată și textul „Direction” sau „Rotation”. De regulă, profilul acestor anvelope este unul în „V”, dar nu e obligatoriu. În cazul anvelopelor de vară, nerespectarea indicațiilor de direcție poate duce la acvaplanare și aderență scăzută în condiții de umezeală, dar și o uzură mai rapidă și zgomot de rulare mai mare.

Sursa: Promotor


Abonează-te pe

Partenerii nostri
kanald.ro
Marian Drăgulescu iubește din nou, după două mariaje eșuate. Cine este femeia care i-a... Marian Drăgulescu iubește din nou, după două mariaje eșuate. Cine este femeia care i-a furat inima gimnastului
spotmedia.ro
Lider sindical, despre cazul Pitești: Foarte mult exces de zel combinat cu prostie.... Lider sindical, despre cazul Pitești: Foarte mult exces de zel combinat cu prostie. Demisiile sunt praf în ochi, trebuie proceduri, o nouă lege și un nou statut Interviu
spotmedia.ro
Dezastrul de la Interne păstorit de premierul Cîțu. Nu doar Covid ucide Dezastrul de la Interne păstorit de premierul Cîțu. Nu doar Covid ucide
b1.ro
Dramă în fotbalul românesc: încă un nume care a scris istorie a murit! Dramă în fotbalul românesc: încă un nume care a scris istorie a murit!
infoactual.ro
Previziuni Carmen Harra despre război: Va schimba lumea pentru totdeauna Previziuni Carmen Harra despre război: Va schimba lumea pentru totdeauna
infoactual.ro
Nu spune niciodată ASTA! Arsenie Boca: Se pedepseşte cu matca focului! Nu spune niciodată ASTA! Arsenie Boca: Se pedepseşte cu matca focului!
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si