Cum și în cât timp a fost construit Transfăgărășanul, cel mai frumos și spectaculos drum din România
Află cum și în cât timp a fost construit Transfăgărășanul, cel mai frumos și spectaculos drum din România!
Transfăgărășanul, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din lume, este o adevărată capodoperă a ingineriei. Construit în perioada regimului comunist, acest drum a fost realizat cu scop strategic, dar a devenit rapid o atracție turistică de top, atât pentru români, cât și pentru vizitatori din întreaga lume.
Transfăgărășanul a fost construit într-un timp record, având în vedere dificultățile geografice și tehnice ale terenului montan.
Motivul principal pentru care s-a dorit ridicarea acestui drum a fost strategic: să ofere o rută rapidă și sigură între Muntenia și Transilvania, mai ales în caz de urgență militară. Proiectul a fost o adevărată provocare pentru constructori, care au trebuit să taie stânci și să construiască viaducte, tunele și poduri pe unele dintre cele mai abrupte și inaccesibile porțiuni ale Carpaților Meridionali.
Construcția s-a realizat cu mari eforturi, implicând aproximativ 6.000 de soldați și muncitori, dintre care mulți au fost puși în fața unor pericole enorme. Din păcate, se estimează că în jur de 40 de muncitori și-au pierdut viața în timpul lucrărilor, din cauza condițiilor extrem de dure și a accidentelor. În ciuda acestor sacrificii, Transfăgărășanul a fost finalizat cu succes și a devenit rapid unul dintre cele mai emblematice drumuri din România.
Transfăgărășanul, cunoscut oficial ca DN7C, traversează Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România, și leagă regiunea Muntenia de Transilvania. Drumul începe în localitatea Bascov, situată lângă Pitești, județul Argeș, și se întinde pe o distanță de aproximativ 151 de kilometri până la Cârțișoara, un sat din județul Sibiu, pe partea transilvăneană a muntelui.
Așa-numitul punct culminant al drumului este în apropierea Lacului Bâlea, la o altitudine de 2.042
de metri, ceea ce face ca Transfăgărășanul să fie al doilea cel mai înalt drum din România, după Transalpina. De-a lungul traseului, vei întâlni numeroase serpentine, viaducte și poduri, oferind panorame spectaculoase ale munților și văilor. Drumul este deschis în general din iunie până în octombrie, deoarece în sezonul rece este acoperit de zăpezi grele și devine impracticabil.Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Transfăgărășanul nu este doar un drum montan obișnuit. Iată câteva lucruri interesante care contribuie la faima acestui traseu fabulos:
Datorită altitudinii și a peisajelor amețitoare, Transfăgărășanul a primit numele poetic de „Drumul printre nori”. Mulți turiști mărturisesc că unele porțiuni ale traseului par să te ducă direct printre culmile norilor, oferind priveliști incredibile asupra munților înconjurați de aburi și ceață.
Transfăgărășanul a devenit cunoscut la nivel internațional după ce echipa celebrului show auto britanic Top Gear l-a numit „cel mai spectaculos drum din lume” într-un episod din 2009. De atunci, a devenit o destinație de neratat pentru pasionații de mașini și motociclete, dar și pentru turiștii dornici de aventură.
Citește și: 4 obiective turistice de pe Transfăgărășan. Ce merită să vezi dacă ajungi aici
Citeste si: Anunț important pentru femei! Cum își pot recupera pensia de văduvă- kfetele.ro
Citește și: 4 obiective turistice de pe Transfăgărășan. Ce merită să vezi dacă ajungi aici
O altă caracteristică impresionantă a Transfăgărășanului este Tunelul Bâlea, care trece pe sub vârful Paltinul, la o altitudine de peste 2.000 de metri. Tunelul are o lungime de 884 de metri, fiind cel mai lung tunel rutier din România. Este un loc emblematic al drumului, oferind o trecere dramatică între versanții nordici și sudici ai Munților Făgăraș.
Pe lângă experiența în sine a condusului pe Transfăgărășan, există numeroase puncte de atracție pe traseu. Printre cele mai cunoscute se numără:
Cascada Bâlea, una dintre cele mai înalte și spectaculoase cascade din România;
Lacul Vidraru și Barajul Vidraru, o realizare inginerească de excepție, înconjurat de peisaje montane impresionante;
Cetatea Poenari, o fortăreață medievală legată de legendele lui Vlad Țepeș (Dracula), situată pe un vârf de munte care oferă vederi spectaculoase asupra văii Argeșului.
Cu serpentinele sale abrupte și curbele strânse, Transfăgărășanul este o provocare chiar și pentru cei mai experimentați șoferi. Drumul este format din 27 de viaducte și curbe periculoase, care necesită o atenție sporită și abilități deosebite de conducere. Cu toate acestea, peisajele incredibile fac ca orice efort să merite din plin.