Postul Paștelui 2023. Deoarece suntem în postul Paștelui până pe data de 16 aprilie, credincioșii trebuie să se abțină de la alimente precum carne, ouă, lapte și produse lactate. Cu toate astea, trebuie să ne hrănim sănătos și să avem în continuare o alimentație echilibrată care să nu ne creeze discomfort. Nutriționistul, Radu Ababi a vorbit în exclusivitate pentru stirilekanald.ro despre alimentele sănătoase pe care ar trebui să le consumăm în postul Paștelui dar și despre alimentele care ne ajută să slăbim.

Fructele și legumele, cele mai recomandate în timpul postului

”Avem la dispoziție o gamă variată de legume și fructe, cartofi dulci, orez basmati, orez sălbatic sau brun ca surse de carbohidrati, nuci, alune, semințe, ca sursă de grăsimi sănătoase și proteine; fasole, linte, năut, mazăre, ciuperci ca surse de protein. Iar, ca preparate, recomand o combinație de proteine de origine vegetală cu o sursă de carbohidrați din cele menționate mai sus”, a precizat nutriționistul.

Citește și: Supărat că i-a dat pe jos farfuria cu mâncare, un bărbat și-a înjunghiat colegul de apartament

Radu Ababi -nutriționis

Radu Ababi -nutriționis

[Sursa foto: Radu Ababi - Facebook]

Pentru cei care își doresc să slabească, salatele sunt o suluție foarte bună și alimentele bogate în fibre.

Alimentele cu un indice glicemic mediu sau mic, ajută la slăbire în post

”În general, alimentele cu un indice glicemic mediu sau mic, dar aici diferă foarte mult cantitatea de la aliment la aliment, dacă persoanele sunt într-un proces de slăbire”, a mai

explicat Radu Ababi.

Citeste si: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti- catena.ro

Citeste si: Gigi Becali, implicat într-un accident rutier! Ce se întâmplă în aceste momente cu patronul FCSB?- wowbiz.ro

Citește și: Calea Victoriei, din nou pietonală! În ce perioadă are loc evenimentul „Străzi deschise- București, Promenadă Urbană”?

Totodată, foarte important de menționat este faptul că deși în post trebuie să renunțăm la carne, în continuare trebuie să ne asigurăm aportul suficient de proteine. Printre alimentele bogate în proteine se numără nucile, semințele dar și altele. De asemenea, aceste alimente trebuie să ne asigure și nivelul de sațietate.

Printre alimentele bogate în proteine se numără nucile, semințele dar și altele.

Printre alimentele bogate în proteine se numără nucile, semințele dar și altele.

[Sursa foto: PixaBay]

”Ca surse de proteină recomand: lintea, năutul, mazărea, fasolea roșie, albă sau verde și ciupercile”, a spus nutriționistul.

Iar, ca și produse care nu ar trebui să își aibă locul în alimentația nostră din timpul postului, sunt mezelurile dar și untul.

Mezelurile, brânzeturile și untul, printre alimentele care nu ar trebui consumate în post

”Din alimentația de post a se elimina orice produs procesat care imită mezelurile, brânzeturile sau untul”, a concluzionat Radu Ababi.

Citeste si: Cristina Cioran, destăinuiri cu lacrimi în ochi despre momentul în care și-a adus pe lume fiica. „Este inimaginabil. Te simți mic și vinovat că ai făcut ceva.”- kfetele.ro

Citeste si: Cum și-a serbat Alina Sorescu ziua de naștere? Artista a împlinit frumoasa vârstă de 38 de ani- radioimpuls.ro

Mezelurile, brânzeturile și untul, printre alimentele care nu ar trebui consumate în post

Mezelurile, brânzeturile și untul, printre alimentele care nu ar trebui consumate în post

[Sursa foto: PixaBay]

Spre deosebire de postul Crăciunului, care este mai permisiv în ceea ce priveşte zilele cu dezlegare la peşte, postul Paştelui este mai aspru şi are doar două zile în care credincioşi pot mânca peşte. Astfel că, enoriaşii vor putea mânca peşte de sărbătoarea Buna Vestire şi de sărbătoarea Intrării Domnului în Ierusalim, Floriile.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si