În această vară, călătoriile vor reprezenta o adevărată provocare. Care este motivul haosului din transporturi
Vacanța la care visai de la începutul anului 2020, înainte de pandemie, a venit. Ai pregătite bagajele, timp suficient pentru a ajunge la aeroport, însă atunci când ajungi acolo, găsești cozi lungi, care te fac să pierzi zborul pe care îl așteptai de mult.
Peste 1.000 de persoane au pățit această situație pe aeroportul din Dublin. Situația a fost atât de haotică, încât guvernul l-a convocat pe directorul general al aeroportului pentru a veni cu un plan pentru restul verii, iar compania s-a angajat să plătească cheltuiala în plus a pasagerilor care au pierdut zborurile.
În ce aeroporturi s-a produs această situație
Nu doar despre Dublin este vorba. Operatorul aerian olandez KLM a încetat să mai vândă bilete timp de patru zile săptămâna trecută, ca urmare a haosului care a intervenit, pe parcursul lunilor aprilie și mai, la baza sa, aeroportul Schiphol din Amsterdam.
Citeste si: Cum arată iahtul de lux al lui Vladimir Putin. Valorează aproximativ 90 de milioane de euro- VIDEO
Potrivit CNN, KLM a oferit pasagerilor posibilitatea de a face o nouă rezervare, ca alternativă pentru a evita cozile lungi de la aeroport.
Aeroporturile din Marea Britanie, inclusiv Manchester, Heathrow și Gatwick, sunt subiect zilnic pentru titlurile ziarelor din cauza cozilor care se întind uneori chiar și în afara clădirilor, din cauza bagajelor dispărute și a sutelor de zboruri anulate î n special de British Airways, EasyJet și Tui.
Directorul general al Ryanair, Michael O'Leary, a declarat săptămâna aceasta la postul de televiziune ITV că Marea Britanie ar trebui „să aducă armata” pentru a ajuta la diminuarea haosului.
Situația se extinde și dincolo de ocean. Zborurile din SUA sunt și ele grav afectate. Delta Air Lines a anulat peste 500 de curse în weekendul aglomerat de Memorial Day, în timp ce American Airlines a anulat peste 100 de zboruri numai în ziua de luni.
Între timp, Delta a promis că va renunța la 100 de curse pe zi în această vară pentru a „minimiza întreruperile”, în timp ce compania JetBlue își reduce programul de zbor cu 10 la sută, iar Alaska Airlines cu 2 la sută.
Principala cauză care provoacă perturbările este lipsa de personal
Prețurile carburantului sunt ridicate. Există o cerere record care solicită întregul sistem, iar companiile aeriene se confruntă cu o criză de personal, inclusiv de piloți, pentru că au fost preocupate, mai ales în ultimii doi ani, să-și reducă tot timpul costurile și au făcut concedieri. La fel și aeroporturile, astfel că principala cauză care provoacă perturbările este lipsa de personal.
Citeste si: Un avion care efectua un zbor intern a „dispărut” de pe radar. Autoritățile au început căutările
În apărarea lor, companiile aeriene spun că au fost luate prea din scurt, că nu au fost anunțate cu suficient timp înainte în legătură cu reluarea călătoriilor.
Care este situația croazierelor
Croazierele au avut și ele de suferit pe timpul pandemiei, când numărul de cazuri la bordul navelor creștea vertiginos, făcându-le adevărate focare plutitoare.
Acum, chiar când oamenii sunt gata să se întoarcă la călătoriile pe apă, industria croazierelor este zguduită de aceleași probleme de personal ca și transportul aerian.
Nici aici angajările nu se pot face de pe azi pe mâine, pentru că există o serie de certificări pe care trebuie să le primească membrii echipajului. Unele curse sunt pur și simplu anulate, în timp ce în cazul altora sunt limitări de program sau de servicii disponibile.
Citeste si: Rușii atacă puternic în Munții Carpați. Mai multe rachete de croazieră au lovit ținte strategice
Este studentă în anul 3 la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București. ”Pasiunea pentru jurnalism o am încă de mică, atunci când scriam în jurnale gânduri, idei și dorințe pe care le aveam. Pasiunea s-a menținut și peste ani, realizând că acest domeniu înseamnă multă cunoaștere. Diversitatea pe care o oferă jurnalismul mă face să mă regăsesc total, drept urmare am aplicat și pentru un job în domeniu”.
Îi place să descopăr mereu locuri noi și să cunoască oameni. Natura reprezintă pentru Alexandra locul în care se deconectează de fiecare data.
Cărțile de dezvoltare personală și psihologie au devenit o pasiune pentru ea: ”Părerea mea este că ne ajută în sfera autocunoașterii, cât și în relaționarea cu ceilalți”.
”Pe viitor sper să lucrez tot în presă și să ajung un jurnalist de success”.