Află la ce temperatură este bine să setezi aerul condiționat dacă vrei să îți dea căldură în casă și să nu îți vină o factură imensă la lumină
Pe măsură ce zilele devin mai reci, tot mai mulți români aleg să folosească aerul condiționat pe modul de încălzire, atunci când nu au căldură. Însă, dacă nu este folosit corect, consumul de energie poate crește semnificativ, iar factura la electricitate poate deveni o surpriză neplăcută.
Temperatura ideală
Temperatura optimă pentru aerul condiționat în modul „HEAT” este bine să fie setată între 21°C și 23°C. Aceasta este o valoare care oferă confort termic, dar și un consum rezonabil de energie.
Dacă setezi aparatul la o temperatură prea ridicată — de exemplu, 26°C sau 28°C — unitatea va funcționa aproape continuu pentru a menține această temperatură, ceea ce poate crește semnificativ consumul de curent.
În schimb, o diferență de maximum 10-15°C între interior și exterior este considerată ideală pentru eficiență.
Citește și: Ce temperatură e bine să ai iarna în casă?
Sfaturi pentru a reduce consumul de energie
- Curăță filtrele regulat. Praful și murdăria scad randamentul aparatului și cresc consumul.
- Folosește modul ECO sau automat, dacă aparatul îl are — acesta optimizează temperatura și puterea de lucru.
- Setează paletele să distribuie aerul cald în jos, pentru că aerul cald urcă natural, iar încăperea se va încălzi uniform.
- Închide ușile și ferestrele din camerele care nu sunt folosite, pentru a păstra căldura acolo unde este nevoie.
- Folosește un termostat inteligent astfel încât să poți seta orele de funcționare și temperatura ideală pentru fiecare moment al zilei.
Citește și: Cum îți poți încălzi casa în această perioadă rece fără a cheltui prea mulți bani? Sfaturi utile
Un aer condiționat modern (inverter) are un coeficient de performanță (COP) de 3–4, ceea ce înseamnă că pentru fiecare kilowatt de energie electrică consumat, el produce 3–4 kW de căldură.
Prin comparație, un calorifer electric are un COP de 1 — adică transformă toată energia în căldură, fără multiplicare.
Este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, şi deţine o experienţă de 14 ani în cadrul presei din România.
Şi-a început cariera în presa scrisă, iar ulterior a făcut tranziţia către mediul online, în special pe segmentul SEO.
În prezent, ocupă poziţia de SEO Specialist pentru stirilekanald.ro şi radioimpuls.ro, din cadrul trustului Dogan Media.
Este pasionată de lectură, schi, drumeţii montane, de pictură şi de tot ce înseamnă tehnologie.