Modul de predare din România trebuie schimbat pentru a reduce rata analfabetismului
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, susţine schimbarea metodei de predare din cea disciplinară în cea interdisciplinară. "Noi avem o predare disciplinară, în timp ce evaluările pentru analfabetismul funcţional sunt făcute, testele PISA, interdisciplinar. Noi îi învăţăm pe copii separat biologie, chimie, fizică, după care ne aşteptăm să înţeleagă interdisciplinar şi să răspundă conform acestor întrebări. (...) Până când nu vom face acest lucru, nu vom putea spera la îmbunătăţire radicală a ratei de analfabetism care ne plasează pe ultimele locuri din Europa", afirmă el.
Întrebat duminică seară, într-o emisiune televizată, în legătură cu rata analfabetismului funcţional în rândul elevilor români, ministrul Educaţiei a făcut trimitere la Alexandru Ioan Cuza care spunea că "a pricepe e mai important decât a şti”, Sorin Cîmpeanu subliniind, la rândul său, importanţa înţelegerii materiei predate.
Schimbarea modului de predare este o nevoie urgentă
Cîmpeanu a arătat că este nevoie de schimbarea urgentă a metodei de predare din învăţământul românesc pentru ca performanţele slabe înregistrate de elevii români la testele PISA să se îmbunătăţească.
Citeste si: Sorin Cîmpeanu: „Apariţia unei noi tulpini a virusului îndeamnă încă şi mai mult la prudenţă”
"Cu această problemă ne confruntăm din cauza faptului că noi avem o predare disciplinară, în timp ce evaluările pentru analfabetismul funcţional sunt făcute, testele PISA, interdisciplinar.
Citeste si: Focar de coronavirus la o școală din București: Este vorba de infectări cu noua tulpină!
Procentul de analfabetism funcţional din România este de 44%
Rezultatele testelor PISA 2018 au arătat că România avea cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la acest tip de evaluare. Scorul obţinut a fost în scădere faţă de ultimele două testări la care România a participat (în anii 2012 şi 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică şi ştiinţe, potrivit rezultatelor PISA 2018 publicate de