VIDEO | Nereguli la facturile de curent și gaze. Amenzi usturătoare date de ANRE

Numai în primele șase luni ale anului, mai bine de 100 mii de români au depus plângeri la ANRE, fiind nemulțumiți de serviciile oferite de marii furnizori de gaze și curent.

Author: M.A. luni 30 august 2021 , 14:03

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Nu se știe cu exactitate câte dintre aceste plângeri au fost soluționate.

Șefii ANRE anunță, în schimb, că au dat amenzi usturătoare marilor companii, în urma sesizărilor primite. 

Marii furnizori de gaze și curent, sancționați drastic 

Hidroelectrica,  o companie ce este deținută de stat, este unul dintre furnizorii care se află deja pe lista neagră a celor de la ANRE. Deși în prezent are cele mai bune prețuri la energia electrică, furnizorul are de achitat aproximativ un milion de lei. Sancțiunea vine în contextul în care reprezentanții Hidroelectrica nu au trimis clienților facturi timp de luni bune.

Citeste si: VIDEO| Facturile la gaz și energie electrică au explodat de-a dreptul în ultima perioadă. Află care este motivul

Pe lista neagră se regăsesc și alte nume grele, precum Enel, Eon, Electrica și CEZ, a declarat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, pentru Digi24.

Facturi imense la curent și gaze

Facturile care au ajuns cu întârziere au cauzat mii de probleme pentru clienți. Este cazul unei familii din Alba Iulia, care a primit o factură la energie electrică de aproape 28.000 de lei.

Nereguli la facturile de curent și gaze. Amenzi usturătoare date de ANRE
O familie din Alba Iulia a primit o factură la energie electrică de aproape 28.000 de lei[Sursa foto: ziarulunirea.ro]

„Orice client care are nelămuriri privind o factură trebuie să se adreseze furnizorului, iar în maximum 15 zile să primească răspuns. Am aplicat amenzi pentru nerespectarea termenului de 15 zile și vom continua să facem asta”, a spus vicepreședintele ANRE, pentru Digi24.

Citeste si: VIDEO| Șeful societății care alimentează cu apă județul Gorj, înregistrat în timp ce le cere angajaților să „umfle” consumurile

Consiliul Concurenței, cu ochii pe marii furnizori

Inclusiv Consiliul Concurenței și-a îndreptat atenția către piața de energie. Președintele Bogdan Chirițoiu a declarat că există anumite suspiciuni în cazul clienților care vor să își schimbe furnizorul, ei fiind „pedepsiți” pentru asta de către actualii furnizori. În cazul în care aceste suspiciuni se dovedesc a fi adevărate, vor fi aplicate amenzi. 

„În doar 6 luni în 2021 am depășit 10.000 de plângeri. Sunt foarte multe plângeri. Avem peste o mie de sesizări la adresa Hidroelectrica. Unele au fost rezolvate. S-au dispus amenzi. Cred că este compania, la adresa căreia sunt cele mai multe plângeri din gestiunea noastră. Sunt dificultăți pe care le întâmpină în primirea și gestionarea avalanșei de cereri pentru că trebuie să recunoaștem că are de luni bune cele mai mici prețuri și în comparatorul de pe site-ul ANRE.

Citeste si: Cât costă o pâine? Reacția premierului Florin Cîțu la această întrebare: „Nu pot să spun”

Am aplicat sute de amenzi în valoare de peste un milion de lei către Hidroelectrica. Ei chiar fac eforturi și încearcă să se adapteze să gestioneze. Practic, toți furnizorii mari, toți furnizorii de ultimă instanță, CEZ, Electrica, EOn, Enel, pentru nerespectarea termenelor de răspuns la solicitări de ofertă, pentru nerespectarea termenelor în care trebuie să semneze contractul. Și la toți, pentru aceste nereguli s-a aplicat o amendă de 400.000 lei, în mai multe rânduri deja”, a declarat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, pentru Digi24.


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si