16 companii aerine vor returna banii pe bilete călătorilor pentru cursele care au fost anulate în pandemie.
Un grup de operatori aerieni din Europa a decis, joi, returnarea contravalorii biletelor de zbor care au fost anulate din cauza pandemiei de Coronavirus. Aceștia au mărturisit că în viitor vor comunica clienților lor drepturile pe care le au.
16 companii aeriene au acceptat să resituie banii datorați pasagerilor, să îi informeze atunci când zborurile sunt anulate i să ofere vouchere doar atunci când pasagerii optează pentru ele.
Ce companii au discutat acest aspect cu Comisia Europeană
Companiiile care au participat la discuție sunt: Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP şi Wizz Air, printre altele.
„În faza incipientă a pandemiei, unele companii aeriene au impus pasagerilor voucherele", a declarat într-un comunicat Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie.
Citeste si: VIDEO| România, destinația preferată a străinilor care NU vor să se vaccineze
Cine se ocupă de aceste probleme
Autoritățile fiecărui stat membru al Uniunii Europne sunt responsabile pentru aplicarea legilor UE în ceea ce privește protecția consumatorilor.
Comisia Europeană a mărturisit că este cea mai mare acțiune de cooperare privind protecția consumatorilor de la înființarea rețelei CPC, dar și prima acțiune care s-a bazat pe o alertă venită din partea Comisiei Europene.
„Companiile aeriene au încălcat masiv drepturile consumatorilor europeni în timpul pandemiei", a declarat Monique Goyens, directorul general al Organizaţiei Europene a Consumatorilor, CEUC, care a condus plângerea către UE în iulie 2020.
„Este timpul ca companiile aeriene să îşi repare greşeala... Mulţi consumatori din toată Europa aşteaptă în continuare să îşi primească banii pentru zborurile anulate în timpul primelor blocaje din 2020”, a transmis Goyens.
Citeste si: VIDEO| Zborul acrobatic, noua modă pe litoral
Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, a susținut acordul spunâns că acesta este cheia care va restabili încrederea dintre pasageri și companiile de zbor.
„Redresarea sectorului transportului aerian depinde de acest lucru", a declarat Adina Vălean.
Este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, specializarea Jurnalism și a urmat cursurile unui masterat în Resurse Umane.
A fost atrasă din timpul liceului de domeniul jurnalistic, motiv pentru care încă de pe băncile facultății a trecut prin redacțiile unor publicații și posturi de televiziune.
Și-a început cariera în presă în anul 2021 ca redactor pentru site-ul stirilekanald.ro, unde se află și astăzi și unde pune în practică pasiunea pentru jurnalism.