Trei scenarii pentru începerea anului universitar. Cum se vor duce studenții la cursuri

Trei scenarii pentru anul universitar 2020-2021 au fost propuse de Universitatea din București. Se iau în calcul cursurile față în față sau online.

Author: Alex Dumitrescu sâmbătă 08 august 2020 , 12:48

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Dat fiind contextul actual pandemic şi în urma analizei formulelor utilizate până în prezent, dar şi a unor exemple de bune practici, Universitatea din Bucureşti propune comunităţii academice trei scenarii de lucru pentru desfăşurarea activităţilor în anul universitar 2020-2021. Propunerea a fost făcută în ultimul Consiliu de Administraţie, urmând ca decizia să fie luată după consultări cu reprezentanţii comunităţii academice”, a transmis Universitatea Bucureşti, printr-un comunicat de presă.

Scenariul 1 – activităţi academice derulate în sistem „faţă în faţă”

Acesta presupune:

Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecţie/ sterilizare;
Introducerea unor secvenţe fizice de triaj sanitar pentru studenţi şi cadre didactice;
Planificarea accesului în spaţiile de învăţământ pe formaţiuni de studii adecvate capacităţii sălilor şi susţinerea simultană a unor activităţi educaţionale în mai multe săli.


Amenajarea spaţiilor educaţionale în conformitate cu standardele sanitare/ de distanţare prevăzute în legislaţia conformă

Scenariul 2 – activităţi academice derulate în sistem „blended”

Acesta presupune:

Amenajarea spaţiilor educaţionale în conformitate cu standardele sanitare/ de distanţare specifice;
Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecţie/ sterilizare;
Introducerea unor secvenţe fizice de triaj sanitar pentru studenţi şi cadre didactice;
Implementarea unei perioade (1-2 săptămâni) de „inducţie” destinată studenţilor de anul I;
Adaptarea curriculară la derularea activităţilor educaţionale în sistem hibrid;
Alternarea activităţilor educaţionale faţă-în-faţă şi online pe parcursul întregului semestru, în funcţie de specificul fiecărei activităţi şi de resursele disponibile, prin împărţirea pe tipuri de activităţi;
Alternarea activităţilor educaţionale faţă-în-faţă şi online pe parcursul întregului semestru, în funcţie de specificul fiecărei activităţi şi de resursele disponibile, prin împărţirea pe perioade de timp (de exemplu: o parte din semestru, activităţile educaţionale se susţin online, iar cealaltă parte se susţin faţă-în-faţă);
Alternarea activităţilor educaţionale faţă-în-faţă şi online pe parcursul întregului semestru, în funcţie de specificul fiecărei activităţi şi de resursele disponibile, prin împărţirea pe sub-formaţiuni de studii (de exemplu: într-o perioadă de timp, o parte dintre studenţi desfăşoară activităţi faţă-în-faţă, iar cealaltă desfăşoară activităţi online, urmând să se facă rocada);
Dotarea spaţiilor educaţionale (a sălilor de curs şi a celor de seminar) cu mijloace multimedia, pentru a putea stabili conexiunea sincron cu studenţii conectaţi online;
Pregătirea şi administrarea resurselor tehnologice de susţinere a activităţilor online.

Scenariul 3 – activităţi academice în sistem online

Acesta presupune:

Citeste si: Bilanțul morților în urma cutremurelor din Turcia crește! O mamă și cei doi copii din Republica Moldova au decedat, iar alți 27 de moldoveni sunt dispăruți în continuare- kanald.ro

Citeste si: Culiță Sterp aruncă bomba: „Băiatul meu din prima căsătorie!”. Și-a luat prin surprindere toți fanii cu declarația asta- wowbiz.ro

Adaptarea curriculară la modalităţile de desfăşurare a activităţilor online;
Pregătirea şi administrarea resurselor tehnologice de susţinere a activităţilor online;
Pregătirea cadrelor didactice pentru susţinerea activităţilor online;
Sprijinirea studenţilor provenind din grupuri vulnerabile pentru participarea la activităţile online.

Universitatea precizează că scenariile au în vedere adaptarea curriculară, utilizarea unei platforme unice de e-learning în fiecare facultate, pregătirea spaţiilor de învăţământ pentru desfăşurarea activităţilor în sistem faţă-în-faţă sau mixt şi asigurarea echităţii şi a accesului egal la serviciile educaţionale.

”În luarea deciziei cu privire la scenariile adoptate, se vor lua în calcul următoarele criterii:

– Riscul de apariţie şi de răspândire a infectării în fiecare clădire a UB/ facultate;
– Riscul calculat pentru profesori/studenţi: persoanele aflate în grupuri vulnerabile, cu risc major vor putea alege să rămână în sistem online şi în cazul scenariului hibrid;
– Măsuri stricte de distanţare în sălile de curs, calculându-se procentul de studenţi care pot veni la curs/seminar pentru fiecare activitate;
– Asigurarea unor circuite unidirecţionale în spaţiile facultăţilor”, a mai transmis Universitatea.

Citeste si: „Comunicăm destul de rar.” Lucian Viziru, despre cearta cu Augustin- kfetele.ro

Citeste si: Shakira vrea să îl ruineze finaciar pe Gerard Pique! Cum i-a închis deja ușile fostului fotbalist după ce a înșelat-o- radioimpuls.ro

Scenariile şi măsurile vor fi dezbătute în consiliile facultăţilor, urmând ca, la nivelul Universităţii din Bucureşti, să se decidă asupra celor mai bune variante şi asupra contextelor în care se va face tranziţia de la un scenariu sau altul, în funcţie de evoluţia situaţiei.


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si