O altă firmă de asigurări ar putea da faliment. Aceasta e acuzată că transferă peste 90% din venituri în afara țării

O altă firmă de asigurări ar putea da faliment. Aceasta e acuzată că transferă peste 90% din venituri în afara țării

O altă firmă de asigurări s-ar putea apropia de faliment. Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) susține că observă noi probleme pe piața polițelor RCA și că până la finalul anului 2022 poate fi vorba de o nouă criză financiară în domeniul asigurărilor.

Asociația transportatorilor amintește de falimentul City Insurance și avertizează public toate instituțiile financiare românești că o mare companie de asigurări, cu cea mai mare cotă pe piața RCA, ar putea intra într-un faliment.

Firma care se apropie cu pași repezi de faliment. 

Este vorba de Euroins. Potrivit asociației transportatorilor, cea mai amendată companie de asigurări din România, liderul pieței RCA, se apropie cu pași siguri și repezi de “default”.

COTAR își bazează avertismentul pe datele din raportul de control întocmit de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și amintește că situație este aproape aceeași cu cea prin care s-a produs declinul firmei City Insurance. 

Acuzații grave la adresa Euroins

Cele mai grave acuze aduse de COTAR la adresa Euroins, sunt că  peste 90% din disponibilitățile bănești ale societății ar fi fost transferate în bănci din afara țării, iar din foarte puținii bani pe care societatea de asigurări îi păstrează în România, nu reușește să

achite decât salariile angajaților săi, iar despre plata despăgubirilor în condițiile legii nici nu se mai poate discuta.

Firma este acuzată și că ar avea zeci de popriri pe cont în fiecare lună, mizând, la fel ca City Insurance înainte de faliment, pe termenele de soluționare în instanță, care durează trei ani, însă atunci societății îi va fi anunțat falimentul, iar plata despăgubirilor se va efectua de către Fondul de Garantare a Asociaților, adică de către toți șoferii români.

COTAR susține că acest faliment ar fi premeditat.

Citeste si: Băncile o duc bine în România. Au făcut profit record în 2022

Avem în momentul de față 3 milioane de șoferi care circulă pe drumurile din România cu polițe RCA la fel de sigure cum au fost cele de la City Insurance, iar autoritățile române se fac că plouă, la fel cum au procedat și în cazul City Insurance.

FGA nu are, în momentul de față, disponibilități financiare să acopere nici măcar 30% din gaura produsă de către City Insurance.

Citeste si: Mașinile ANPC, rămase fără polițe RCA. Comisarii din mai multe județe nu mai pot merge în inspecție

Cea mai bună dovadă în acest sens este aceea că FGA refuză să achite despăgubirile, conform legii, inclusiv atunci când ele sunt recunoscute prin hotărâri judecătorești.

Suntem extrem de îngrijorați de pasivitatea vicepresedintelui ASF numit de catre Parlamentul Romaniei, care în loc să ne protejeze, pare ca „ține de șase” și în cazul noului faliment din piața RCA care bate la ușă ”, a declarat Vasile Ștefanescu, președinte COTAR.


Editor web

Laura are 23 de ani și este din Suceava. A terminat facultatea de jurnalism în 2022 si va urma un master.

Face parte din echipa stirilekanald.ro din martie 2022.

Este o fire ambițioasă, creative, pasionată de frumos, sensibilă, dar și puternică.

”Sunt recunoscătoare pentru tot ceea ce am zi de zi. Am ajuns aici datorită faptului ca îmi place să scriu”

Îți Recomandăm Și...
Parteneri