Ordonanţa de Urgenţă care reglementează noua structură a Guvernului şi a ministerelor a fost aprobată, luni seară, de Executiv. Astfel, au fost înfiinţate şase ministere, prin reorganizarea altora, iar alte două şi-au modificat denumirea. Totodată, a fost înfiinţat Centrul Euro-Atlantic pentru Rezilienţă, în subordinea Ministerului de Externe.
Guvernul a aprobat, în şedinţa de luni, Ordonanţa de Urgenţă privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale, act normativ ce reglementează noua structură a Guvernului şi a ministerelor, au anunţat reprezentanţii Executivului.
Ordonanța de Urgență care reglementează noua structură a Guvernului a fost aprobată
Ordonanţa de Urgenţă este promovată ca urmare a Hotărârii Parlamentului României nr.31/2020 pentru acordarea încrederii Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1285 din 23 decembrie 2020.
Potrivit actului normativ, atribuţiile viceprim-miniştrilor vor fi stabilite prin decizie a prim-ministrului, iar cheltuielile necesare desfăşurării activităţii se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
Citeste si: Florin Cîţu anunţă o analiză a Legii salarizării în sectorul public
Au fost înfiinţate următoarele ministere:
- Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului- prin reorganizarea Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri;
- Ministerul Energiei- prin preluarea activităţilor şi a structurilor specializate din domeniul energiei de la Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri;
- Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii- prin reorganizarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor;
- Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene- prin reorganizarea Ministerului Fondurilor Europene;
- Ministerul Educaţiei- prin reorganizarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
- Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării- prin preluarea activităţii şi structurilor specializate din domeniul cercetării şi inovării de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, respectiv din domeniul comunicaţiilor de la Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.
Totodată, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei îşi schimbă denumirea în Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, iar Ministerul Finanţelor Publice îşi schimbă denumirea în Ministerul Finanţelor.
De asemenea, se înfiinţează Centrul Euro-Atlantic pentru Rezilienţă, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Afacerilor Externe. Organizarea şi funcţionarea Centrului Euro-Atlantic pentru Rezilienţă se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
Autoritatea pentru Digitalizarea României va trece în subordinea Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.
"În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, miniştrii propun Guvernului măsuri de reorganizare a autorităţilor şi instituţiilor publice din subordinea Guvernului sau ministerelor, după caz, inclusiv proiectele de acte normative corespunzătoare
Conform aceluiaşi act normativ, se autorizează Ministerul Finanţelor să introducă modificările în structura bugetului de stat pe anul 2020, corespunzător prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-primire, protocoale care de încheie în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Până la introducerea modificărilor prevăzute la alin. (1) în bugetul de stat şi în bugetul ordonatorilor principali de credite, finanţarea acestora se va asigura din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de modificarea structurii şi componenţei Guvernului.
A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, specializarea Comunicare și Relații Publice, în cadrul Universității din București.
Primii ei pași spre o carieră în jurnalism i-a făcut la postul de televiziune Kanal D, acolo unde a început mai întâi ca practicant în redacție, și ulterior a fost promovată pe o poziție de redactor de știri.
Alina are o experiență de aproape doi ani în domeniul presei și se declară pasionată de arta povestirii în scris. Printre pasiunile ei se numără și călătoriile, plimbările în natură care o inspiră de fiecare dată, lectura, dar și desenul și pictura.
Pasiunea pentru jurnalism a descoperit-o încă de pe băncile liceului, când se vedea deja în redacția unui post de televiziune cunoscut.
Acum, ca redactor de știri, poate spune că, pentru ea, scrisul înseamnă o comunicare fără blocaje, un instrument prin care poate transmite publicului multiple cunoștințe câștigate pe parcursul experienței acumulate. Uneori îi place să spună că scrisul poate însemna mult mai mult, și anume o evadare din cotidianul cenușiu, care o poate transpune într-un tărâm de poveste, plin de culoare și emoție. De asemenea, în redactarea articolelor pentru stirilekanald.ro îi place să relateze mereu adevărul și informațiile de actualitate.