Ultima lovitura data de Guvern! Plata contributiilor sociale va fi transferata in totalitate la angajat - Cat de mult scad salariile romanilor din aceasta cauza
Desi pare greu de crezut, Romania va deveni singura tara din Uniunea Europeana in care, de la 1 ianuarie 2018, contributiile sociale vor fi transferate in totalitate de la angajatori catre angajati. Acest lucru va aduce dupa sine o scadere a salariului tuturor romanilor angajati cu contracte de munca.
Analistii economici spun ca acest transfer poate fi compensat doar daca angajatorul e dispus sa mareasca lefurile brute ale salariatilor, lucru pe care nu il garanteaza nimeni. Daca acest lucru nu se va intampla, salariile angajatilor din Romania vor scadea cu peste 22% se arata intr-o analiza a celor de la PwC Romania.
"Ministerul de Finante a comunicat ieri ca, incepand cu 1 ianuarie 2018, contributiile sociale vor fi trecute in sarcina angajatului, cuantumul acestora urmand sa scada de la 39,25%, cat sunt in prezent, la 35%, iar nivelul impozitului de va reduce de la 16% la 10%. Astfel, Romania va deveni singura tara din Uniunea Europeana care lasa contributiile sociale exclusiv in sarcina angajatilor.", este convingerea Mihaelei Mitroi, liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania.
Analiza a scos la iveala ca, la nivel european, contributiile angajatorilor sunt mai mari decat cele ale angajatilor.
Conform specialistilor, acest lucru va duce la situatii in care
angajatii vor avea un salariu mai mic cu circa 22% decat in prezen. "La un calcul simplu, un angajat, care castiga in prezent 4.000 de lei brut, va avea un venit net de 2.600 de lei, fata de 3.340 de lei cat are in prezent, asta daca angajatorul nu ii va mari salariul brut", a mai spus Mihaela Mitroi.Ministerul de Finanţe a comunicat, joi, ca, incepand cu 1 ianuarie 2018, contributiile sociale vor fi trecute exclusiv in sarcina angajatului, cuantumul total al acestora urmand sa scada de la 39,25%, cat sunt in prezent, la
35%, iar nivelul impozitului pe venit se va reduce cu 37,5% de la 16% la 10%.