Ce anume îi ferește pe oameni de obezitate. Oamenii de știință au făcut o descoperire incredibilă

Oamenii de știință din America au identificat o grupă rară de variante de gene care îi protejează pe oameni de riscul obezității. Descoperirea a fost făcută în urma unuia dintre cele mai cuprinzătoare studii de până acum despre genetică și obezitate, relatează The Independent.

Author: Andreea Bolocan luni 12 iulie 2021 , 09:52

Care sunt persoanele cu cel mai mic risc de obezitate cercetare OMS
Care sunt persoanele cu cel mai mic risc de obezitate[Sursa foto: PixaBay]

In articol:

Cei are au descoperit acest lucru incredibil sunt cercetători în cadru.

Aceștia au analizat datele genetice a peste 640.000 de oameni din Mexic, SUA și Marea Britanie pentru a găsi noi informații despre baza genetică a obezității.

Despre ce genă este vorba

Cercetarea făcută de către oamenii de știință de la Regeneron Genetics arată faptul că persoanele cu mutații rare ale genei GPR75 au un risc de obezitate redus cu 54% și, în medie, au o greutate de aproximativ 12 kilograme mai mică decât persoanele care nu au această variantă genetică rară. De asemenea, studiul a fost adăugat și în revista Science din SUA.

Citeste si: Medicul Gheorghiţă: „Estimăm că avem în spatele unui caz pozitiv, probabil de la două până la cinci persoane”

Descoperirea ar putea explica într-o oarecare măsură de ce unii oameni sunt mai puțin susceptibili la îngrășare decât alții, deoarece studiul a constatat că doar

una din 3.000 de persoane analizate a avut mutația.

„Descoperirea variantelor genetice protectoare, cum ar fi GPR75, oferă speranță în combaterea provocărilor globale de sănătate complexe ca obezitatea”, a spus George D Yancopoulos, președintele Regeneron, într-un comunicat.

Medicament împotriva obezității

O veste minunată este aceea că această descoperire ar putea fi utilizată pentru a dezvolta medicamente pentru a ajuta pacienții care se luptă cu obezitatea.

Pentru a testa modul în care GPR75 afectează creșterea în greutate, echipa de cercetători a modificat genetic șoareci, pentru a avea o copie de lucru a genei, și a constatat că animalele au câștigat cu 44% mai puțin în greutate decât șoarecii fără această mutație, atunci când au fost hrăniți cu aceeași dietă bogată în grăsimi.

Citeste si: Vești bune: Vaccinul cubanez Soberana 2 are o eficiență de 91,2%

Obezitate[Sursa foto: PixaBay]

Obezitatea la nivel mondial s-a triplat din anul 1975

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, începând cu anul 2016, se crede că peste 1,9 miliarde de adulți sunt supraponderali, peste 650 de milioane dintre aceștia fiind obezi, iar obezitatea la nivel mondial s-a triplat aproape din 1975.

Această descoperire făcută de către cercetătorii de la Regeneron Genetics Center ar putea îmbunătăți viața a milioane de oameni, a declarat Christopher Still, director al Institutului de Cercetare a Obezității Geisinger de la Centrul Medical Geisinger din Pennsylvania.

„Deși legăturile comportamentale și de mediu cu obezitatea sunt bine înțelese, descoperirea GPR75 ne ajută să punem piesele de puzzle împreună pentru a înțelege mai bine influența geneticii”, a mai declarat Still.

Raed Arafat a făcut anunțul: Vom avea nevoie de certificat verde și la mall. Unde... Raed Arafat a făcut anunțul: Vom avea nevoie de certificat verde și la mall. Unde trebuie să-l prezentăm
spotmedia.ro
Experiment: Câteva grădiniţe din Finlanda au transformat locurile de joacă în „păduri”.... Experiment: Câteva grădiniţe din Finlanda au transformat locurile de joacă în „păduri”. Ce s-a întâmplat cu imunitatea copiilor
spotmedia.ro
Ţara care va adăuga fluor în apa de la robinet, ca măsură de luptă împotriva cariilor... Ţara care va adăuga fluor în apa de la robinet, ca măsură de luptă împotriva cariilor dentare
De ce vrea Carla’s Dreams, jurat la „SuperStar” (Pro TV), să trăiască în anonimat De ce vrea Carla’s Dreams, jurat la „SuperStar” (Pro TV), să trăiască în anonimat
Apar medicamente pentru tratamentul COVID. Noul medicament este în faza finală de testare Apar medicamente pentru tratamentul COVID. Noul medicament este în faza finală de testare
A aruncat BOMBA! Dezvăluirea ȘOCANTĂ a momentului: Am găsit-o pe Elodia! A aruncat BOMBA! Dezvăluirea ȘOCANTĂ a momentului: Am găsit-o pe Elodia!
evz.ro
Imagini ȘOCANTE cu vedete desfigurate de operații estetice. Nici părinții lor nu le mai... Imagini ȘOCANTE cu vedete desfigurate de operații estetice. Nici părinții lor nu le mai recunosc. FOTO
doctorulzilei.ro
Masca de protecție, din nou obligatorie în spațiile deschise! Când intră în vigoare... Masca de protecție, din nou obligatorie în spațiile deschise! Când intră în vigoare decizia autorităților?
romaniatv.net