Ministrul Educației: „Fenomenul abandonului școlar înregistrează tendințe de creștere”
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat, în cadrul unei conferințe de presă, că reducerea abandonului școlar este una dintre cele mai importante obiective ale PNRR.
Potrivit lui Cîmpeanu, fenomenul abandonului școlar înregistrează tendințe de creștere din cauza crizei medicale, în loc să scadă.
Citeste si: Când se termină vacanţa de iarnă 2021- 2022? O parte din elevi revin mai devreme la şcoală
„Niciunul dintre obiectivele PNRR nu se pot realiza în absența educației''
Reducerea abandonului școlar e una dintre cele mai importante prevederi.
Din acest motiv, hotărârea de guvern de azi va beneficia de 543 milioane de euro, este o componentă nerambursabilă, foarte importantă, va trebui să fie implementată cât mai curând. Este îndeplinit jalonul 462, componenta 15, reforma 3, investiția 4”, a afirmat ministrul.
Citeste si: Elevii intră în vacanța de iarnă. Ei se întorc la școală cu o săptămână mai devreme
„Vom face și olimpiade online”
Sorin Cîmpeanu a mai spus că joi a fost trimisă lista celor 3235 școli cu cel mai mare risc de abandon școlar.
„Tot azi am trimis la Monitorul Oficial am trimis MATE, ambele documente vor fi publicate în MO de astăzi.
Am trimis și lista celor 3235 școli cu cel mai mare risc de abandon școlar. Din acestea, vom selecta cel puțin 2500 de școli care se află cu gradul cel mai ridicat de abandon. Minim 750 de școli din acestea vor trebui să primească deja finanțare. E vorba de școli cu număr redus de elevi, din mediu rural.
În mediul rural rata de abandon a fost de 26%.
Trei sferturi din școlile care beneficiază de acest program de abandon sunt din mediul rural. O altă măsură este formarea cadrelor didactice din partea abandonului școlar pentru a-i sensibiliza pe colegii noștri.Olimpiadele și concursurile școlare vor putea fi reluate după 2 ani de la oprirea lor din cauza pandemiei COVID-19. Pe baza experienței din criza sanitară vom face și olimpiade online dacă va fi cazul.
Vrem să reducem abandonul școlar până la 9%, e un nivel foarte greu de atins”.
Este studentă în anul 3 la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București. ”Pasiunea pentru jurnalism o am încă de mică, atunci când scriam în jurnale gânduri, idei și dorințe pe care le aveam. Pasiunea s-a menținut și peste ani, realizând că acest domeniu înseamnă multă cunoaștere. Diversitatea pe care o oferă jurnalismul mă face să mă regăsesc total, drept urmare am aplicat și pentru un job în domeniu”.
Îi place să descopăr mereu locuri noi și să cunoască oameni. Natura reprezintă pentru Alexandra locul în care se deconectează de fiecare data.
Cărțile de dezvoltare personală și psihologie au devenit o pasiune pentru ea: ”Părerea mea este că ne ajută în sfera autocunoașterii, cât și în relaționarea cu ceilalți”.
”Pe viitor sper să lucrez tot în presă și să ajung un jurnalist de success”.