Beneficiile și contraindicațiile gutuilor: Cine nu ar trebuie să le mănânce?

Beneficiile și contraindicațiile gutuilor. Gutuile poate aduce o mulțime de beneficii celor care știu cum să le consume în mod corect!

Author: Alina Raducu marți 04 octombrie 2022 , 14:58

Beneficiile și contraindicațiile gutuilor: Cine nu ar trebuie să le mănânce?

Beneficiile și contraindicațiile gutuilor: Cine nu ar trebuie să le mănânce?

[Sursa foto: PixaBay]
DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Beneficiile și contraindicațiile gutuilor. Într-un singur fruct există un depozit impresionant de vitamine (A, B, C, PP), săruri minerale, carbohidrați si fibre.

Beneficiile gutuilor asupra organismului

Gutuile au un gust desăvârșit, dar și multe proprietăți vindecătoare. Aceste fructe de toamnă vin „umplute” cu: vitaminele B1, B2, B6, C, E, PP, provitamina A, calciu, fosfor, fier, cupru, sulf, potasiu şi sodiu. Mai mult, acest fruct:

  • are un efect vindecător asupra răcelii, bronșitei, tusei, durerilor de urechi și durerilor în gât;
  • este o prevenire excelentă a răcelii datorită prezenței largi a vitaminelor;
  • reglează tensiunea arterială, protejează vasele de sânge și îmbunătățește funcția inimii;
  • ajută la scăderea hemoroizilor;
  • servește ca un bun coleretic și diuretic, ameliorează umflăturile;
  • ajută la gestionarea greaței și vărsăturilor, oprește diareea și îmbunătățește procesul digestiv;
  • ajută la tratarea gastritei și a ulcerului gastric, ajută la afecțiunile gingiilor și ale dinților;
  • posedă proprietăți hematopoietice, prin urmare este recomandat pentru utilizare în caz de anemie;
  • oprește sângerarea;
  • are un efect benefic asupra sistemului nervos, ameliorează sentimentele de anxietate și tensiune, tonifică și îmbunătățește starea de spirit;
  • efect bun asupra stării pielii- accelerează procesul de regenerare celulară, are un ușor efect anti-îmbătrânire, favorizează vindecarea arsurilor și rănilor.

Citeste si: Rețetă tradițională de dulceață de gutui. Iată cum se prepară!

Beneficiile și contraindicațiile gutuilor: Cine nu ar trebuie să le mănânce?

Beneficiile și contraindicațiile gutuilor: Cine nu ar trebuie să le mănânce?

[Sursa foto: PixaBay]

Citeste si: Ce este, de fapt, fructul pasiunii? Se găsește și în supermarketurile de la noi

Mai mult, acest fruct îmbunătățește și starea cu perioade dureroase și cu menopauza la femei. Unul dintre beneficiile gutuilor pentru femei este că acest fruct umple rezervele de fier din organism, oprește sângerările abundente și întărește vasele de sânge. Datorită acestor proprietăți, afecțiunile naturale sunt tolerate mai ușor de către femei, iar buna dispoziție și capacitatea de a lucra sunt păstrate.

De asemenea, gutuile accelerează metabolismul și favorizează îndepărtarea toxinelor acumulate în organism. Sucurile și decocturile de gutui, ceaiurile pe bază de fructe, salatele și caserolele cu adaos de pulpă sunt foarte utile la dietă.

O cantitate mare de elemente minerale este concentrată în frunzele de gutui. Astfel, decocturile și infuziile din frunzișul uscat sau proaspăt au astfel de beneficii, furnizează fier, potasiu și fosfor organismului. Decocțiile din frunze sunt un antiseptic natural puternic și, de asemenea, opresc sângerarea bine.

Citeste si: Recoltă-record de fructe exotice românești

Beneficiile și contraindicațiile gutuilor: Cine nu ar trebuie să le mănânce?

Beneficiile și contraindicațiile gutuilor: Cine nu ar trebuie să le mănânce?

[Sursa foto: PixaBay]

Pentru cei care sunt preocupați de caloriile acestor fructe, nu numai de beneficiile lor pentru sănătate, vă veți bucura să aflați că o gutuie are doar 57 de calorii.

Ce contraindicații au gutuile?

Se spune că orice aliment consumat în exces strică, chiar și fructele. Se mai crede că s emințele de gutui consumate în exces te-ar putea otrăvi, deși nu există dovezi clare în acest sens. Totodată, se recomandă consumul moderat de gutui dacă suferi de gastrită, pleurezie sau intoleranțe alimentare.

Gutuia este un fruct destul de sigur pentru sănătate, care rareori provoacă daune în absența contraindicațiilor. Însă, proprietățile întăritoare ale fructelor atunci când sunt utilizate excesiv pot duce la constipație. Așadar, beneficiile pentru sănătate și daunele gutuiului depind de cantitatea zilnică consumată. Este mai bine să vă limitați la 2 gutui pe zi.

Citeste si: Cinci legume pe care le poți păstra la congelator peste iarnă. Trucurile gospodinelor


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si