Ce trebuie să faci dacă ţi-ai pierdut certificatul de înmatriculare? Actele necesare pentru eliberarea unui nou talon auto

Talonul auto este un document foarte important, pe care şoferul trebuie să-l aibă în maşină atunci când se află în trafic. Polițiștii solicită acest act la orice control de rutină. Totodată acest document conţine cele mai importante informaţii despre maşină, precum date tehnice sau data la care a fost făcută ultima inspecţie tehnică periodică.

Astfel, dacă ți-ai pierdut certificatul de înmatriculare, noi vă prezentăm etapele pe care trebuie să le urmezi pentru a-l înlocui. Pentru eliberarea unui nou certificat de înmatriculare/talon auto, solicitanţii trebuie să se adreseze unui serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, cu următoarele documente.

 Actele necesare pentru eliberarea unui nou talon auto

– Cerere pentru eliberarea unui duplicat al certificatului de înmatriculare în caz de furt/ pierdere

– Declaraţia solicitantului din care să rezulte furtul/ pierderea documentului sau modul de deteriorare

– Cartea de identitate a vehiculului original şi copie

– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie

– Dovada achitării taxei certificatului de înmatriculare – 37 lei se achită la CEC

– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora; Delegaţie

– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul

– certificatul de înmatriculare deteriorat (dacă solicitarea se face din cauza deteriorării certificatului).

Poți descărca cererile necesare de  AICI.

Citeste si: Certificatul de urbanism: Cum se obţine şi pentru ce avem nevoie de el?

În cazul în care l-ai pierdut sau ți-a fost furat, trebuie să te prezinți la un serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.

Potrivit prevederilor legale, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui nou talon este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii la serviciul public comunitar de evidența a persoanelor. Însă în anumite situații deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidența a persoanelor.

Citeste si: Președintele Iohannis a promulgat legea privind acordarea de tichete sociale pe suport electronic


Autor

A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, specializarea Comunicare și Relații Publice, în cadrul Universității din București.

Primii ei pași spre o carieră în jurnalism i-a făcut la postul de televiziune Kanal D, acolo unde a început mai întâi ca practicant în redacție, și ulterior a fost promovată pe o poziție de redactor de știri.

Alina are o experiență de aproape doi ani în domeniul presei și se declară pasionată de arta povestirii în scris. Printre pasiunile ei se numără și călătoriile, plimbările în natură care o inspiră de fiecare dată, lectura, dar și desenul și pictura.

Pasiunea pentru jurnalism a descoperit-o încă de pe băncile liceului, când se vedea deja în redacția unui post de televiziune cunoscut.

Acum, ca redactor de știri, poate spune că, pentru ea, scrisul înseamnă o comunicare fără blocaje, un instrument prin care poate transmite publicului multiple cunoștințe câștigate pe parcursul experienței acumulate. Uneori îi place să spună că scrisul poate însemna mult mai mult, și anume o evadare din cotidianul cenușiu, care o poate transpune într-un tărâm de poveste, plin de culoare și emoție. De asemenea, în redactarea articolelor pentru stirilekanald.ro îi place să relateze mereu adevărul și informațiile de actualitate.

Îți Recomandăm Și...
Parteneri