Te uiti pe internet la filmulete cu pisici in timp ce esti la serviciu? Inceteaza sa mai faci asta! Specialistii trag un semnal de alarma

Economistii au fost nedumeriti in ultimii ani de un asa-numit ”paradox al productivitatii”, si anume faptul ca revolutia digitala din ultimele patru decenii nu a avut ca rezultat o crestere puternica a productivitatii muncii, asa cum s-a intamplat la inceputul dezvoltarii tehnologice, iar un sondaj efectuat de Microsoft arata ca atentia angajatilor este distrasa de mai multi factori, intre care filmuletele cu pisici, relateaza Bloomberg.

G. S., marți 06 februarie 2018 , 11:04

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In multe dintre statele dezvoltate productivitatea muncii a stagnat de fapt, sau chiar a scazut.

Microsoft, care a devenit una dintre cele mai profitabile companii din lume promovand softurile de productivitate, a recunoscut, in urma publicarii, luni, a sondajului efectuat in randul a 20.000 de angajati europeni, ca noua tehnologie digitala poate, in unele cazuri, sa scada productivitatea.

In acest fel, Microsoft se alatura unui numar tot mai mare de companii si antreprenori din Silicon Valley care incep sa puna sub semnul intrebarii beneficiile sociale aduse de tehnologia pe care au sustinut-o.

Facebook a avertizat in decembrie ca reteaua sa de socializare poate, in unele cazuri, sa provoace daune psihologice.

Microsoft a identificat o serie de posibile motive pentru acest impact negativ, intre care: angajatii sunt prea distrasi de fluxul constant de email-ui, notoficari, mesaje text si tweet-uri, pe langa filmuletele virale cu pisici, pentru a se mai concentra perioade lungi de timp; angajatii nu sunt familiarizati intr-o masura suficienta cu noua tehnologie, pentru a o utiliza in mod adecvat; sau angajatii sunt epuizati nervos pentru ca, lucrand si de acasa, prin intermediul dispozitivelor mobile, se simt conectati permanent la serviciu.

Desigur, Microsoft nu afirma ca tehnologia afecteaza productivitatea in toate cazurile. in schimb, afirma ca impactul tehnologiei depinde in mare parte de cultura din interiorul unei afaceri. Acolo unde cultura digitala este puternica, productivitatea creste datorita tehnologiei, dar nu si in afacerile cu o cultura digitala slaba.

Microsoft defineste companiile cu o cultura digitala puternica ca fiind cele unde angajati sunt pegatiti corect pentru noile tehnologii si accesul la informatii, managerii promoveaza adoptarea noilor tehnologii, iar directorii transmit angajatilor cum se incadreaza tehnologia in viziunea strategica a companiei.

In aceste companii, aproximativ 22% dintre angajati au spus ca se simt foarte productivi si numai 5% se simt neproductivi, comparativ cu 12%, respectiv 21%  in companiile unde cultura digitala este scazuta.

In plus, studiul a constatat ca in companiile cu o cultura digitala puternica utilizarea in mai mare masura a tehnologiei a marit pasiunea si concentrarea angajatilor. in companiile cu o cultura  digitala slaba, efectul a fost contrar.

Te-ar putea interesa si

Setări confidențialitate