O țară celebră pentru vacanțele de vară renunță la „all-inclusive”. Care este motivul din spatele deciziei și cu ce va fi înlocuit

O țară celebră pentru vacanțele de vară renunță la „all-inclusive”. Care este motivul din spatele deciziei și cu ce va fi înlocuit

Românii care merg în Turcia vor găsi mai puține bufete „all-inclusive”.

Turcia, una dintre destinațiile preferate de vacanță ale românilor și ale turiștilor din întreaga lume, pregătește schimbări majore în industria ospitalității. Autoritățile de la Ankara vor să limiteze sau chiar să renunțe la serviciul „all-inclusive” în forma actuală și îl vor înlocui cu un sistem „a la carte”, în care clienții comandă doar preparatele pe care știu că le vor consuma. Măsura are ca scop principal reducerea risipei alimentare, o problemă de amploare în această țară.

Turcia renunță la „all-inclusive”

Guvernul turc vizează în special micul-dejun tip bufet sau mixt, extrem de popular atât în hoteluri, cât și în restaurantele locale. În prezent, multe unități impun o regulă strictă: numărul de porții comandate trebuie să fie egal cu numărul persoanelor de la masă. În practică, asta înseamnă că dacă trei persoane iau micul-dejun împreună, trebuie să comande trei porții complete, chiar dacă două ar fi suficiente.

Datele oficiale arată că, anual, în Turcia se risipesc aproximativ 23 de milioane de tone de alimente, dintre care 35% sunt fructe și legume care nu ajung niciodată să fie consumate. Fundația pentru Prevenirea Risipei din Turcia avertizează că fenomenul are efecte economice negative, alimentând inclusiv inflația. Consiliul Prezidențial pentru Politici Agricole și Alimentare a elaborat un raport detaliat privind combaterea risipei, document care va fi prezentat președintelui Recep Tayyip Erdogan și, ulterior, Parlamentului.
Printre măsurile propuse se numără eliminarea obligativității porțiilor impuse la micul-dejun și introducerea unor reguli menite să încurajeze consumul responsabil.

Citește și: VIDEO Turismul de stat în criză: hotelurile RAPPS adună pierderi uriașe în timp ce potențialul rămâne neexploatat

Care este motivul din spatele deciziei

Ramazan Bingöl, membru al Consiliului Prezidențial și președinte al Asociației Naționale a Restaurantelor și Turismului, a explicat dimensiunea probleme și a precizat că situația este similară și în hotelurile „all-inclusive”, unde turiștii își umplu farfuriile cu preparate diverse, dar nu le consumă în

totalitate. „Această risipă crește din cauza regulilor impuse de localuri. De exemplu, trei sau patru prieteni s-ar sătura cu două porții, dar multe localuri îi obligă să comande câte o porție de persoană. Multe preparate nici nu sunt atinse și sunt aruncate direct. Oamenii își pun din toate pe farfurie, dar nu mănâncă tot. Milioane de lire se pierd astfel.”

Dacă măsurile vor fi adoptate, modelul „all-inclusive” va fi înlocuit parțial sau total cu un sistem „a la carte”, în care fiecare client își comandă exact ce își dorește.

Scopul este ca alimentele servite să fie integral consumate, iar risipa să scadă semnificativ. Autoritățile iau în calcul și introducerea unui mecanism de sesizare: clienții care observă nerespectarea regulilor în restaurante sau cafenele vor putea reclama situația la Ministerul Comerțului. Localurile care nu se conformează ar putea fi sancționate cu amenzi.

Citește și: Compania Karel, parte din Dogan Holding, își consolidează prezența în România prin parteneriate strategice cu Havelsan si Turkish Aerospace Industries


Editor web
Îți Recomandăm Și...
Parteneri