
1 din 2 | Cum obții un certificat nou de naștere dacă l-ai pierdut pe cel original. Acte necesare

2 din 2 | Cum obții un certificat nou de naștere dacă l-ai pierdut pe cel original. Acte necesare
Ce trebuie să faceți dacă v-ați pierdut certificatul de naștere? Primul lucru pe care trebuie să îl faceţi dacă v-aţi pierdut sau v-a fost furat certificatul de naştere este să mergeţi fie la primăria unde a fost înregistrat acest act sau la cea din zona în care aveţi domiciliu. Acolo veţi solicita eliberarea unui duplicat a certificatului de naștere.
Când mergeţi la primărie să cereţi noul document trebuie să aveţi la dumneavoastră: o cerere în care să scrieţi de ce aveţi nevoie de un duplicat. Actul de identitate, original şi copie, şi dovada achitării taxei de timbru, în valoare de 2 lei, la Direcţia Impozite şi Taxe Locale de care aparţineţi. Şi, dacă mai aveţi cumva pe acasă, o copie a documentului pierdut.
Când se poate cere un nou certificat de naștere?
Duplicatul certificatului de stare civilă se eliberează în următoarele cazuri: la deterio-rarea sau la pierderea certificatului original; la solicitarea certificatului de model nou în legătură cu transcrierea acestuia în grafie latină.
Pierderea sau deteriorarea documentelor oficiale pot fi sancţionate. Aşa că e bine să aveţi nişte bani în plus la dumneavoastră. Amenda variază între 100 şi 200 de lei.
Citeste si: Înmatriculare 2021: Schimbare importantă pentru cei care își vând mașina
Ce puteți face dacă certificatul de naștere v-a fost furat s-au vi l-ați pierdut?
În situaţia în care au fost pierdute, sustrase, deteriorate sau plastifiate, certificatele de naștere se pot elibera la cerere, totodată, duplicatul certificatului de naștere se eliberează pe loc și nu se va percepe nicio taxă de eliberarea a acestuia.
Cererea se depune la starea civilă care are în păstrare actul de naștere, la starea civilă a locului de domiciliu sau la misiunile diplomatice și oficiile consulare de carieră ale României.
Astfel, doar dacă v-a fost furat şi veniţi cu dovada de la Poliţie ca aţi reclamat fapta scăpaţi de sancţiune.
Citeste si: Acte necesare RAR. Ce documente ai nevoie atunci când mergi la Registrul Auto Român
A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, specializarea Comunicare și Relații Publice, în cadrul Universității din București.
Primii ei pași spre o carieră în jurnalism i-a făcut la postul de televiziune Kanal D, acolo unde a început mai întâi ca practicant în redacție, și ulterior a fost promovată pe o poziție de redactor de știri.
Alina are o experiență de aproape doi ani în domeniul presei și se declară pasionată de arta povestirii în scris. Printre pasiunile ei se numără și călătoriile, plimbările în natură care o inspiră de fiecare dată, lectura, dar și desenul și pictura.
Pasiunea pentru jurnalism a descoperit-o încă de pe băncile liceului, când se vedea deja în redacția unui post de televiziune cunoscut.
Acum, ca redactor de știri, poate spune că, pentru ea, scrisul înseamnă o comunicare fără blocaje, un instrument prin care poate transmite publicului multiple cunoștințe câștigate pe parcursul experienței acumulate. Uneori îi place să spună că scrisul poate însemna mult mai mult, și anume o evadare din cotidianul cenușiu, care o poate transpune într-un tărâm de poveste, plin de culoare și emoție. De asemenea, în redactarea articolelor pentru stirilekanald.ro îi place să relateze mereu adevărul și informațiile de actualitate.